لوازم التحریر

لوازم تحریر چیست؟ (ساده و علمی)

لوازم التحریر چیست

لوازم تحریر چیست یک سوال کلی در مورد ملزومات و ابزار نوشت افزاری است که ما سعی داریم آن را در این مقاله به ساده ترین شیوه ممکن، شرح دهیم.

می توان به جای کلمه عربی لوازم تحریر از کلمه جایگزین فارسی آن یعنی نوشت ابزار استفاده نمود. کلمه نوشت ابزار هم خود از دو واژه نوشت و ابزار تشکیل شده که گویای پرسش اصلی این متون یعنی لوازم تحریر چیست، است. نوشت یعنی ابزارهایی که بیشتر مربوط به نوشتن مثل کاغذ، کاور کاغذ، کلاسور و دیگر ملزومات نوشتاری است. ابزار هم وسیله‌هایی جانبی مانند چاپگرها هستند که در مدارس و ادارات از آن استفاده بهینه می‌شود.

پس لوازم تحریر مجموعه‌ای از ابزارهایی است که برای طراحی، نوشتن و یا نقاشی کردن به کار می‌روند. به زبان دیگر می‌توان گفت که به هر آن چه که ارتباطی با نوشتن و ترسیم دارند، لوازم تحریر گفته می‌شود.

حال می‌پردازیم به تاریخچه کوتاهی از سیر تکامل لوازم تحریر. اینکه اولین‌بار از چه جنسی و توسط چه کسانی ابداع شده است؟ تاریخ تولدش چه زمانی بوده است؟ روند توسعه آن به چه صورتی شکل گرفته است؟

قبل از خواندن تاریخچه لوازم تحریر ذهن شما را با یک سوال به ظاهر ساده، اما قابل تامل به چالش می‌کشیم. به نظر شما پیشینیان ما جوابشان برای پرسش لوازم تحریر چیست، چه بوده است؟ به یقین آن‌ها تنوعات لوازم تحریر امروزی ما را نداشتند؛ پس لوازم تحریر چیست را چگونه جوابگو بودند؟

بریم جواب را از زبان تاریخچه بشنویم:

تاریخچه‌ای از لوازم تحریر:

کاغذ:

شاید شنیده باشید که انسان‌های اولیه از میخ و سنگ برای نوشتن استفاده می‌کردند. بعدها استفاده از پوست حیواناتی مانند گوسفند و بز، مرسوم شد. جالب است بدانید سرانجام مصری‌ها موفق شدند با استفاده از گیاهی با نام پاپیروس که امروزه همه آن را با نام رایج کاغذ (paper) می‌شناسیم، لوازم تحریر جدید تری نسبت به لوازم تحریر موجود در آن زمان بسازند. از آن پس حدودا در قرن 12، کاغذ برای استفاده عموم، اول در اروپا سپس در اقصاء نقاط جهان رایج شد.

خالی از لطف نخواهد بود اگر در ادامه نگاه اجمالی هم به تاریخچه و سابقه تغییرات مداد و خودکار داشته باشیم. بدانیم از کجا و چطوری به دست ما رسیده است؟

مداد:

مدادها در ابتدا از جنس سرب بودند. سپس به صورت امروزی و گرافیتی در آمدند. قابل توجه است اگر بدانید اولین مداد در سال 1560 میلادی توسط یک زن و شوهر ایتالیایی اختراع شد که از گرافیت برای درست کردن آن استفاده کردند. گرافیت هم توسط دولت انگلستان کشف شده بود که در توپ‌های جنگی خود از معادن گرافیت بهره می‌بردند.

خودکار:

سال‌ها بعد از اختراع مداد، در سال 1888 میلادی یک دباغ چرم در ایالات متحد توانست قلمی را اختراع کند که بتواند بر روی چرم‌های دباغی شده، متن دلخواه خود را بنویسد. آن قلم امروزه با نام خودکار یا خودکار توپی شناخته می‌شود.

لوازم تحریر چیست و چگونه باید باشد
لوازم تحریر چیست و چگونه باید باشد

بعد از تاریخچه، زمان آن رسیده که گوشه چشمی هم داشته باشیم به گروه‌بندی و دسته‌بندی لوازم تحریر که در مقاله لوازم تحریر چیست، جای خالی‌اش حس می‌شود. ملزوماتی که همگی آن را می‌شناسیم و از بچگی با آن سر و کار داشتیم.

لوازم تحریر را می توان به سه گروه کلی ذیل دسته‌بندی کرد:

  • نوشت افزار تحصیلی: کاغذ، انواع مداد، خودکار، ماژیک و …
  • ابزار خوشنویسی: مثل قلم خوشنویسی، انواع کاغذها و مقواها، لیقه و مرکب خوشنویسی و… .
  • ابزار مهندسی: تخته رسم، مداد اتود، خط‌کش T، دفتر طراحی و… .

انواع لوازم تحریر:

مداد:

یکی از ساده‌ترین و رایج‌ترین نوع لوازم تحریر است. در واقع می‌توان گفت که تنها ابزار لوازم تحریری است که قابلیت پاک شدن دارد. رنگ‌بندی‌های مختلفی دارد که از آن به مداد رنگی یاد می‌شود ولی وقتی صحبت از مداد می‌شود، بیشتر رنگ مشکی آن در ذهن‌ها تداعی می‌شود.

خودکار:

ابزاری که از جوهر برای نوشتن روی کاغذ استفاده می‌کند و برخلاف مداد قابلیت پاک شدن ندارد. از انواع خودکار می‌توان به روان‌نویس و خودنویس اشاره کرد.

پاک کن:

ماده‌ای که از مشتقات نفتی برای تهیه آن استفاه می‌شود. قاتل مداد است؛ یعنی هر چیزی را که مداد نوشته است، می تواند به راحتی پاک کند و اثر آن را از بین ببرد.

ماژیک یا هایلاتر:

برجسته کننده‌های رنگی که امروزه بین دانش‌آموزان و دانشجویان طرفداران زیادی به خود اختصاص داده است. می توان تیترها و کلید واژه‌های مهم را با هایلایتر از دیگر متون متن جدا کرد.

انواع لوازم تحریر
انواع لوازم تحریر

تا بدین جای مقاله، معنی و تعابیر خاص و عام لوازم تحریر را دانستیم. تاریخچه پر فراز و نشیب آن را مطالعه کردیم. اکنون خیلی راحت و بی دغدغه می‌توانیم به سوال لوازم تحریر چیست، پاسخی صریح و قانع کننده بدهیم. وقت آن رسیده که در ادامه مقاله با چند نمونه از لوازم تحریری که در مجموعه فروش عمده لوازم تحریر با برندهای باکیفیتی نظیر محصولات برند کورس، محصولات برند سوپربایند، محصولات برند تاریفلد و محصولات برند زبرا عرضه می‌شود، بپردازیم:

  • مداد شمعی: قابل استفاده برای هر سنی.
  • ایندکس های رنگارنگ: برای یادادشت‌های روزمره.
  • آبرنگ‌های با کیفیت بالا: برای تشویق کودک به و نوجوان به نقاشی و طراحی.
  • خودکارهای فلزی و پلاستیکی: برای استفاده جوانان و بزرگسالان.
  • کیف مدارک: برای مرتب کردن اسناد و مدارک در مدارس و ادارات.

سخن آخر:

در این مقاله به جواب سوال لوازم تحریر چیست، پرداختیم. گفتیم که لوازم تحریر دوست خوب ما از بچگی در مهدکودک‌ها و یار و یاور ما در دوران تحصیلی در مدارس و دانشگاه‌ها و همینطور گل سر سبد کارمندان در ادارات و مراکز کار اداری یا غیر اداری است. لب کلام را برای پرسش لوازم تحریر چیست، اینگونه می‌تون عرض کرد که ز گهواره تا گور با لوازم تحریر کار داریم.

حال می‌خواهیم با افتخار به شما مجموعه فروش لوازم تحریری را معرفی کنیم که با بهترین برندها از نام‌آورترین کشورها در خدمت شما عزیزان است. مجموعه فروش لوازم تحریر تحریرگستر ترنج با متنوع‌ترین محصولات و اقلام خود در رابطه با ملزومات لوازم تحریر همراه شما خواهد بود تا اجناس درخواستی شما هموطنان را در کمترین زمان ممکن در سرتا سر کشور، درب منزل تحویل نماید.

اعتماد شما مشتریان تنها سرمایه مجموعه لوازم تحریرتحریرگستر ترنج است. با اطمینان از ما خرید عمده کنید. ضرر نخواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *