لوازم التحریر

بررسی انواع ماشین های اداری و کاربردهای آن‌ها

انواع ماشین های اداری- تحریر گستر

ماشین‌های اداری به دستگاه‌هایی گفته می‌شود که برای رفع نیازهای اداری، کاری و آموزشی تولید می‌شوند. انواع ماشین های اداری مختلفی وجود دارند که هر یک برای انجام کارهای مخصوص خود ساخته شده‌اند. این دستگاه‌های کاربردی، برای افزایش سرعت عمل، دقت و ظرافت در انجام کارهای اداری بسیار موثر هستند. برای خرید انواع ماشین های اداری و ارتقای کسب و کار خود به واسطه آن‌ها، لازم است تا انواع ماشین های اداری را بشناسیم و کاربرد هر یک را بفهمیم. تحریر گشتر برای آشنا شدن شما با متداول‌ترین و پرطرفدارترین انواع ماشین های اداری، در ادامه هر یک را به صورت مفصل توضیح داده است.

فنر زن برقی و دستی

فنر زن یکی از ابزارهای مورد استفاده در محیط‌های اداری، کاری و آموزشی است که برای اتصال صفحات کتاب‌ها، جزوات و کاتالوگ‌ها، آلبوم‌ها و… به یکدیگر به کار می‌رود. این دستگاه از فنرهای فلزی و پلاستیکی برای اتصال صفحات استفاده می‌کند و به آرشیو کردن و استفاده راحت از این مدارک کمک می‌کند. کاربردهای کلی فنر زن عبارتند از:

• صحافی اسناد:

فنر زن برای صحافی اسناد اداری، گزارش‌ها، پروپوزال‌ها و… کاربرد دارد. این دستگاه به شما کمک می‌کند تا اسناد خود را به طور منظم و مرتب صحافی کنید و به راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

• صحافی جزوات:

این ماشین اداری برای صحافی جزوات آموزشی، جزوه‌های درسی و… به کار می‌رود. با استفاده از فنر زن می‌توانید جزوات خود را به طور منظم و مرتب صحافی کنید و از گم شدن صفحات آن‌ها جلوگیری کنید.

• صحافی کتاب:

برای جلوگیری از برگه برگه شدن کتاب‌هایی که با صفحات آن با چسب به هم متصل شده‌اند، می‌توان از روش سیمی کردن کتاب استفاده کرد. شما می‌توانید با سفارش فنر زن، کتاب‌های خود را به طور زیبا و منظم صحافی کنید و ظاهری حرفه‌ای به آن‌ها ببخشید.

فنر زن‌ها در انواع مختلفی همچون سوراخ کن (پانچ) و فنر زن، جمع کن مارپیچی، دوبل زن، فنر خم کن و… تولید می‌شوند.

دستگاه برش 

دستگاه برش از دیگر انواع ماشین های اداری است که در مکان‌های زیادی از آن استفاده می‌شود. این دستگاه یک ابزار بسیار مفید است که برای برش دقیق و منظم لوازم مختلفی همچون کاغذ، مقوا و طلق به کار می‌رود. دستگاه برش با استفاده از تیغه‌های تیز و قدرتمندی که دارد، می‌تواند مواد با ضخامت‌های مختلف را با سرعت زیاد برش دهد. پرطرفدارترین کاربردهای دستگاه برش عبارتند از:

• برش کاغذ: دستگاه برش برای برش دادن اسناد و مدارک در ابعاد و اندازه‌های مختلفی همچون A4، A5، A6 و… کاربرد دارد.

• برش مقوا: برش مقوا در ضخامت‌های مختلف و برای مصارفی مانند ساخت جعبه، کاردستی، ماکت، جلد کتاب و… نیز به وسیله دستگاه برش انجام می‌شود.

• برش طلق: برای برش طلق در ضخامت‌های مختلف و برای مصارفی مانند ساخت شابلون، کاور، جلد کردن و… به کار می‌رود.

• برش عکس: در آتلیه‌های عکاسی یا مراکز گرافیستی، از دستگاه برش برای برش عکس در اندازه‌های مختلف، قاب کردن عکس و یا ساخت آلبوم عکس استفاده می‌شود.

دستگاه برش، از انواع ماشین های اداری سوپربایند- لوازم تحریر تحریر گستر
دستگاه برش، از انواع ماشین های اداری سوپربایند- لوازم تحریر تحریر گستر

لب بر برقی و دستی

لب بر یا لبه گرد کن، نوعی ماشین اداری برای برش دادن لبه‌های مدارک به صورت گرد است. این نوع از انواع ماشین های اداری در دو نوع دستی و برقی تولید می‌شود و با گوشه زنی برگه‌ها، کارت‌ها، طلق‌ها، کارتن‌ها و… جلوه‌ای حرفه‌ای به زیبا با این ابزار می‌بخشد. لب بر عمدتا برای موارد زیر کاربرد دارد:

• گرد کردن لبه‌های کاغذ: لب بر برای گرد کردن لبه‌های کاغذ در ابعاد و اندازه‌های مختلف و با حجم بالا به کار می‌رود.

• گرد کردن لبه‌های مقوا: برای گرد کردن لبه‌های مقوا در ضخامت‌های مختلف و برای مصارفی مانند ساخت کارت‌های ویزیت، ساخت کارت‌های تجاری، منوی رستوران‌ها، گرد کردن گوشه‌های پرس‌های طلقی و… کاربرد دارد.

• ایجاد طرح‌های تزئینی: لب بر می‌تواند برای ایجاد طرح‌های تزئینی بر روی لبه‌های کاغذ و مقوا استفاده شود. این دستگاه برای ساخت کارت پستال، آلبوم عکس و… نیز کاربرد دارد.

جزوه تا کن

جزوه تا کن یکی دیگر از انواع ماشین های اداری برای رفع نیازهای محل کار و تحصیل است. این دستگاه برگه‌ها در حجم زیاد را به راحتی و با سرعت بالا، در مدل‌های مختلف تا می‌کند. این کار کمک زیادی برای تسریع روند ساخت بروشورها، کارت‌های پستال و دیگر لوازم می‌کند. مهم‌ترین کاربردهای جزوه تا کن عبارتند از:

• تا کردن جزوه: این دستگاه به شما کمک می‌کند تا جزوه‌های خود را به طور منظم و مرتب تا کنید و از پراکنده شدن صفحات آن‌ها جلوگیری کنید.

• تا کردن بروشور: برای تا کردن بروشورهای تبلیغاتی، بروشورهای معرفی محصول و… نیز از جزوه تا کن استفاده می‌شود.

• تا کردن کاتالوگ: این دستگاه برای تا کردن کاتالوگ‌های محصولات، کاتالوگ‌های خدمات، کاتالوگ‌های تجاری و… به کار می‌رود.

دوخت انبری

دوخت انبری نوعی دستگاه منگنه قوی برای منگنه کردن اسناد و مدارک در حجم بالا است. این دستگاه به صورت دستی کار می‌کند و فرایند صحافی را بسیار ساده می‌کند. بیشترین موارد استفاده از دوخت انبری عبارتند از:

• صحافی موقت یا دائمی اوراق: دوخت انبری برای صحافی گزارش‌ها، پروپوزال‌ها، جزوات، کتاب‌ها و… کاربرد دارد. این روش صحافی به شما امکان می‌دهد تا به راحتی اوراق را از هم جدا کنید و دوباره آنها را صحافی کنید.

• مرتب کردن اوراق: برای مرتب کردن اوراق پراکنده و جلوگیری از گم شدن آن‌ها کاربرد دارد.

فنر قطع کن

فنر قطع کن یکی از انواع ماشین های اداری است که برای برش دادن فنر در ابعاد و اندازه مد نظر، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه انواع فنرهای مختلف در جنس‌ها و اندازه‌های متفاوت را برش می‌دهد تا آن‌ها را برای استفاده در سایزهای مختلف، آماده کند. کاربردهای کلی فنر قطع کن عبارتند از:

• برش فنر: این دستگاه جهت برش فنرهای فلزی و پلاستیکی در ابعاد و ضخامت‌های مختلف کاربرد دارد.

• صحافی مجدد اسناد: برای صحافی مجدد اسناد و جزواتی که قبلاً با فنر صحافی شده‌اند، فنر را به وسیله این ابزار برش داده و مجددا اسناد را صحافی می‌کنند.

• جداسازی اسناد: جهت جداسازی فنر از اسناد بدون آسیب رساندن به برگه‌های آن، از فنر قطع کن استفاده می‌شود.

خرید ماشین های اداری سوپربایند- تحریر گستر
خرید ماشین های اداری سوپربایند- تحریر گستر

پیشنهاد اختصاصی برای شما

یکی از مشهورترین برندهای انواع ماشین های اداری در جهان، برند سوپربایند است. انواع ماشین اداری سوپربایند تایوانی، در سراسر جهان توزیع می‌شوند و سال‌هاست جایگاه خود را در بازارها حفظ کرده‌اند. در این بین، تحریر گستر برای آن که بتواند ماشین های اداری سوپربایند را با قیمتی اقتصادی‌تر به دست مشتریان برساند، دست به ابداع زده است و ماشین‌های اداری را با همان کیفیت و ظرافت تولید می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید عمده لوازم تحریر تحریر گستر، با شماره تلفن 02188325184 تماس حاصل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *