لوازم التحریر

انواع طلق و کاربردهای آن‌ها

انواع طلق- تحریر گستر

گسترش انواع طلق در ایران و جهان در سال‌های اخیر، باعث شده است تا امروزه به صورت جزئی‌تر به آن بپردازیم. این اختراع نه تنها یک ابزار کاربردی، بلکه نمادی از پیشرفت انسان در عرصه‌های مختلف است. مزایای استفاده از انواع طلق باعث شده‌اند تا از آن‌ها در صنایع بسیاری متعددی از جمله صنعت لوازم تحریر استفاده کنیم. طلق، ورقه‌ای شفاف یا نیمه‌ شفاف است که از مواد مختلفی مانند شیشه، پلی کربنات، و پلی وینیل کلراید (PVC) ساخته می‌شود. طلق‌ها دارای خواصی مانند شفافیت، مقاومت در برابر ضربه و انعطاف‌پذیری هستند که باعث شده‌اند در صنایع مختلف از جمله صنعت لوازم تحریر و صنایع مربوطه کاربرد فراوانی داشته باشند.

در صنعت لوازم تحریر، از انواع طلق برای ساخت محصولات مختلف از جمله جعبه، سر رسید، پاک کن، شابلون و… استفاده می‌شود. هر کدام از این لوازم تحریر طلقی، مزایای مختلفی دارند که وجود طلق در آن‌ها باعث این مزایا شده است. بنابراین، لازم است تا با انواع طلق و کاربردهای آن بیشتر آشنا شویم که بتوانیم از مزایای این لوازم تحریر شگفت انگیز، به خوبی استفاده کنیم. طلق‌ها بر اساس جنس، رنگ، ضخامت، و کاربرد تقسیم ‌بندی می‌شوند که در ادامه هر کدام را بررسی می‌کنیم.

انواع طلق

طلق پلاستیکی

طلق پلاستیکی یک نوع ورقه پوششی است که در صنعت لوازم تحریر استفاده می‌شود. این نوع طلق به دلیل ویژگی‌های ظاهری، عملکردی و محیطی مناسب، جایگزین مناسبی برای طلق‌های دیگر محسوب می‌شود و به همین دلیل در سال‌های اخیر کاربرد بسیار زیادی پیدا کرده‌ است. طلق پلاستیکی از مواد پلاستیکی متنوعی مانند پلکسی گلاس، پلی‌کربنات، ABS یا PVC ساخته می‌شود. این مواد انعطاف ‌پذیری، سبکی، و مقاومت خوبی را در برابر فشارهای متعدد فراهم می‌کنند.

انواع طلق با جنس پلاستیکی معمولا همراه با شیرازه استفاده می‌شوند. شیرازه نوعی میله است که در انتهای طلق قرار می‌گیرد و دو طلق و محتویات بین آن دو را به هم اتصال می‌دهد. از طلق و شیرازه به طور عمده برای صحافی جزوات استفاده می‌شود. یکی دیگر از متداول‌ترین کاربردهای طلق پلاستیکی، استفاده از آن برای ساخت جعبه است. این نوع جعبه از پر استفاده‌ترین انواع جعبه است. البته برخی سفارش جعبه طلقی به صورت عمده و خرده را به ساخت آن ترجیح می‌دهند. به طور کلی، کاربردهای طلق پلاستیکی را می‌توانیم در موارد زیر خلاصه کنیم:

  • تولید قطعات خودرو
  • صحافی جزوات با استفاده از طلق و شیرازه
  • ساخت تخته وایت برد
  • ساخت جعبه‌های طلقی برای بسته بندی مواد مختلف
  • ساخت کاردستی
  • انجام تزئینات مختلف
  • ساخت شابلون طلقی
طلق و شیرازه برای صحافی جزوات و جلد کردن کتاب‌ها- تحریر گستر
طلق و شیرازه برای صحافی جزوات و جلد کردن کتاب‌ها- تحریر گستر

طلق شیشه ای

طلق شیشه‌ای، ورقه‌ای شفاف یا نیمه ‌شفاف است که از مواد شیشه‌ای مانند شیشه سکوریت ساخته می‌شود. انواع طلق از جنس شیشه دارای خواص مختلفی هستند که هر یک باعث می‌شوند تا کاربردهای این نوع طلق، افزایش پیدا کنند. نوع شیشه‌ی به کار رفته در طلق شیشه‌ای می‌تواند دارای خاصیت‌های مختلفی همچون ضد حرارت بودن، ضد شکنندگی و یا دارای ترکیبات فلزی باشد.

یکی از ویژگی‌های اصلی طلق‌های شیشه‌ای شفافیت آن است که اجازه می‌دهد نوشته‌ها یا طرح‌های زیر آن به خوبی قابل مشاهده باشند. شفافیت بالای طلق شیشه ای باعث می‌شود محصولات ساخته شده از آن ظاهری زیبا و شکیل داشته باشند. البته شفافیت طلق شیشه‌ای به عوامل مختلفی مانند نوع مواد اولیه، روش تولید، و ضخامت طلق بستگی دارد. به طور کلی، انواع طلق از جنس شیشه معمولا دارای ویژگی‌هایی همچون شفافیت، استحکام، و مقاومت در برابر حرارت هستند. کاربردهای کلی طلق شیشه ای را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • ساخت کاور دفتر، جامدادی، پوشه و… در صنعت لوازم تحریر
  • ساخت آینه‌ها و شیشه‌های زینتی
  • ساخت کنسول‌ها و پنل‌های داخلی
  • استفاده برای تزئینات مختلف
  • ساخت جعبه‌های بسته بندی
  • محافظ برای صحفه نمایش‌، میز و…

طلق رنگی

انواع طلق، چه شیشه‌ای باشد و چه پلاستیکی، می‌تواند در رنگ‌های مختلفی تولید شود. ساخت طلق‌های رنگی به ما کمک می‌کند تا برای ایجاد جلوه‌های بصری از آن بهره ببریم. از طلق رنگی نیز در موارد گسترده و مختلفی استفاده می‌شود و علی الخصوص، جذابیت زیادی برای کودکان در ساخت کاردستی یا صحافی برگه‌های آن‌ها دارد. طلق رنگی در انواع مختلفی تولید می‌شود. برخی از انواع طلق رنگی عبارتند از:

طلق رنگی شفاف:

این نوع طلق رنگی دارای شفافیت بالایی است و رنگ آن به صورت یکدست در تمام سطح طلق پخش شده است.

طلق رنگی مات:

این نوع طلق دارای شفافیت کمتری نسبت به طلق رنگی شفاف است و نوشته‌ها یا طرح‌های زیر آن به خوبی دیده نمی‌شوند.

طلق رنگی طرح دار:

این نوع طلق رنگی دارای طرح‌های مختلفی است که به صورت یک طرح تکرار شونده در سرتاسر هر طلق، حک شده‌اند.

طلق در ضخامت‌های مختلف

انواع طلق در ضخامت‌های مختلفی تولید می‌شود که این امر به ویژگی‌ها و کاربردهای مختلف آن در صنایع مختلف ارتباط دارد. ضخامت طلق می‌تواند از نظر اندازه و کاربرد متنوع باشد. در ادامه، به بررسی انواع طلق در ضخامت‌های مختلف می‌پردازیم:

• طلق نازک:

ضخامت کمتر از 0.1 میلی متر: طلق‌های نازک بسیار نازک و ظریف هستند و معمولاً برای کاربردهایی مانند بسته‌ بندی محصولات، ظروف یکبار مصرف، یا استفاده در لوازم تحریر مثل برگه‌های نوشتاری به کار می‌روند. این طلق‌ها معمولاً انعطاف‌ پذیر بوده و وزن کمی دارند.

ساخت انواع طلق در ضخامت‌ها و رنگ‌های مختلف باعث افزایش کاربردهای آن می‌شود

• طلق متوسط:

ضخامت بین 0.1 تا 0.5 میلی متر: طلق‌های متوسط در ضخامت قابل توجهی تولید می‌شوند و در صنایع مختلف استفاده می‌شوند. این طلق‌ها می‌توانند برای لوازم تحریر، صحافی، بسته ‌بندی مواد غذایی، ساخت جعبه، کاورهای داخلی خودروها، یا برخی محصولات صنعتی مورد استفاده قرار گیرند.

• طلق ضخیم:

ضخامت بیش از 0.5 میلی متر: طلق‌های ضخیم عمدتاً در کاربردهایی مانند صنعت ساختمانی، بسته ‌بندی محصولات سنگین، یا قطعات مقاوم در برابر ضربه در صنایع خودروسازی استفاده می‌شوند. این طلق‌ها به دلیل ضخامت بالا، معمولاً مقاومت بیشتری در برابر فشار و ضربه دارند.

قیمت طلق

از آنجایی که طلق‌ها در انواع مختلفی تولید می‌شوند، قیمت آن‌ها بسته به عوامل مختلفی متغیر است. قیمت طلق به موارد متنوعی همچون نوع مواد اولیه، روش تولید و ضخامت طلق بستگی دارد. به طور کلی، طلق‌ها لوازمی مقرون به صرفه هستند که طیف قیمتی محدود و پایینی دارند. این لوازم تحریر، مزایای بسیاری را در برابر قیمتی پایین در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌دهند.

خرید انواع طلق

بهترین گزینه برای خرید انواع طلق، خرید به صورت مستقیم از تولیدکننده است. در این صورت، هم از قیمت و هم از کیفیت محصول دریافتی خود اطمینان خواهید داشت. تحریر گستر به عنوان تولیدکننده طلق پلاستیکی سوپربایند، از مراجع معتبر برای خرید انواع طلق به شمار می‌رود. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 02188325184 تماس حاصل نمایید و با کارشناسان تحریر گستر ارتباط برقرار کنید.

لطفاً برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.
نام و نام خانوادگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *