لوازم التحریر

انواع لوازم تحریر خودکار برای تمام سنین

لوازم تحریر خودکار

در دنیای پرانرژی و پرتحول امروزی، لوازم تحریر خودکار به عنوان یکی از ابزارهای جذاب و ضروری در زندگی روزمره ما وارد شده‌اند. لوازم تحریر خودکار با طرح‌ها و مدل‌های متنوع خود برای تمام سنین مناسب هستند و از کودکان تا بزرگسالان، هر کسی می‌تواند از جذابیت و کاربردی بودن لوازم تحریر خودکار بهره برداری کند.

برای کودکان، خودکارها با طراحی‌های شاد و رنگارنگ تولید می‌شوند و به آن‌ها کمک می‌کنند تا با شور و شوق بیشتری به نوشتن و طراحی بپردازند. همچنین، خودکارهای بالشتکی با نوک‌های نرم و منعطف، به کودکان کمک می‌کنند تا با راحتی و دقت بیشتری بنویسند و توانایی‌های خلاقیت خود را به نمایش بگذارند. اما لوازم تحریر خودکار برای بزرگسالان هم هیچ کم و کاستی ندارند. خودکارهای ژلی با رنگ‌های جذاب و خاص، به بزرگسالان این امکان را می‌دهند تا در نوشتن و ثبت کردن لحظات و خاطرات مهم، از خلاقیت خود بهره ‌برداری کنند.

همچنین، خودکارهای رولربال با نوک‌های دقیق و قلمی، به بزرگسالان کمک می‌کنند تا با دقت بیشتری بنویسند و تجربه‌ی نوشتنی راحت و لذت‌بخش را تجربه کنند. از آنجایی که لوازم تحریر خودکار برای تمام سنین مناسب هستند و کاربردهای بسیار گسترده و روزمره دارند، به راحتی می‌توانید آن‌ها را در فروشگاه‌های آنلاین و فیزیکی، فروشگاه‌های لوازم تحریر و حتی برخی از سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های کتاب پیدا کنید. البته اگر از آن دسته آدم‌های خوش سلیقه و سخت پسند هستید و دنبال خودکارهایی با کیفیت‌تر و با قیمت پایین‌تر هستید، باید در انتخاب فروشگاه خود دقت بیشتری به خرج دهید.

تحریر گستر در این مقاله، انواع لوازم تحریر خودکار و جزئیات مربوط به آن‌ها را به شما معرفی خواهد کرده و شما را در انتخاب فروشگاه برای خرید لوازم تحریر خودکار راهنمایی می‌کند.

انواع مختلف لوازم تحریر خودکار

خودکارها در انواع و مدل‌های مختلفی ساخته می‌شوند تا برای افراد با سنین مختلف، جنسیت‌های مختلف، سلیقه‌های مختلف و کاربردهای مختلف، مناسب باشند. این لوازم تحریر از دیرباز تا امروز تحولاتی را پشت سر گذاشته اند و روز به روز مدرن‌تر شده اند. البته خودکارهای قدیمی در اصل قلم بودند و با جوهر مخصوصی به نام مرکب می‌نوشتند. در اینجا لیستی از محبوب‌ترین انواع لوازم تحریر خودکار و قلم از قدیم الایام تا به امروز آورده شده است:

قلم نی

قلم نی یکی از قدیمی‌ترین ابزار نوشتاری به شمار می‌آید که اصالتی ایرانی دارد. اسناد و نامه‌های قدیمی به وسیله‌ی آن به تحریر درآمده اند. قلم نی از شاخه‌ نی‌های تراشیده شده و توخالی ساخته می‌شدند. یکی از تفاوت‌های فاحش قلم‌های قدیمی با خودکارهای جدید، در جوهر آن‌ها است. در لوازم تحریر خودکار جدید، جوهر خودکار درون لوله‌ی آن قرار دارد و با فشار دادن خودکار روی سطح کاغذ به نوشتار درمی‌آید. اما قلم‌های قدیمی مانند قلم نی یا قلم پر، با استفاده از مرکب‌هایی که در ظرفی جدا از قلم قرار داشتند نوشته‌ می‌شدند. به طوری که باید نوک قلم را درون مرکب قرار می‌دادند تا جوهری شود، و سپس با آن جوهر می‌نوشتند. امروزه هم همچنان از قلم‌های نی برای هنر زیبای خوشنویسی استفاده می‌شود و آثار بزرگی با آن خلق می‌شوند.

لوازم تحریر فانتزی، یکی از پر طرفدارترین انواع لوازم تحریر خودکار- تحریر گستر
لوازم تحریر فانتزی، یکی از پر طرفدارترین انواع لوازم تحریر خودکار- تحریر گستر

خود نویس

خود نویس‌ها شاید نزدیک‌ترین تجربه‌ی نوشتن با خودکارها باشند. پس از استفاده از قلم‌ها، خود نویس‌ها مناسب‌ترین ابزار برای نوشتن محسوب می‌شدند و به سرعت فراگیر شدند. خود نویس برخلاف قلم، مخزن جوهری درون بدنه دارد که استفاده از آن را بسیار راحت‌تر می‌سازد. البته که این خودکارها هم کم و کاستی‌های زیادی داشتند، اما سال‌های زیادی به نوشت افزارهای اصلی جوامع تبدیل شده بودند. اگرچه که با ورود خودکارها و روان نویس‌ها استفاده از خود نویس کمتر شده است، اما همچنان برای خطاطی و طراحی به کار برده می‌شوند.

روان نویس

روان ‌نویس یک نوع خودکار است که برای روان‌تر نوشتن و رسم خطوطی صاف و هموار استفاده می‌شود. این خودکارها دارای نوک‌هایی نازک و حساس با جنس‌های مختلف از جمله نوک فلزی، فیبری و پلاستیکی هستند که با فشار کمتری نسبت به خودکارهای معمولی، جوهر را روی کاغذ منتقل می‌کنند. روان ‌نویس‌ها معمولا دارای بدنه‌ای باریک و سبک هستند که به راحتی در دست قرار می‌گیرند و امکان نوشتن بلند مدت را بدون خستگی فراهم می‌کنند. به طور کلی، روان‌نویس‌ها ابزاری موثر و کارآمد برای طراحی، نقاشی و یا نوشتن با دقت و زیبایی بیشتر هستند. روان نویس ژلی زبرا از محبوب‌ترین روان نویس‌های سال‌های اخیر است.

خودکار فانتزی

خودکارهای فانتزی خودکارهایی با طرح و مدل و رنگ‌های متنوع هستند که معمولا مورد استقبال کودکان و نوجوانان قرار می‌گیرند. هر نوع تغییری در رنگ بدنه‌ی خودکار، رنگ جوهر و در کل شکل ظاهری آن، لوازم تحریر خودکار را فانتزی می‌کند. برای مثال، خودکارهای دستبندی، خودکارهایی با رایحه‌های میوه‌ای، خودکارهایی با جوهرهای شبرنگ یا اکلیلی، خودکارهایی با طرح‌های حیوانات و غیره. البته باید توجه داشته باشید که خودکار فانتزی معمولا فقط جذابیت ظاهری دارد و برای استفاده‌های حرفه‌ای و بلند مدت، استاندارد نیست.

خودکار لوکس

لوکس بودن خودکارها را فاکتورهایی همچون جنس و متریال بدنه، اندازه‌ی خودکار و وزن آن، برند سازنده و کیفیت آن تعیین می‌کند. برای مثال، برخی از لوازم تحریر خودکار از جنس طلا یا دیگر متریال‌ گران قیمت ساخته شده اند، به طوری که قیمت آن‌ها به چند صد میلیون تومان می‌رسد. برخی از برندهای خودکار با اعتبار و پیشینه‌ی ارزشمند خود، خودکار لوکس به شمار می‌روند و قیمت بالایی دارند. مانند خودکارهای برند لامی، کراس و پارکر. خودکارهای لوکس، اغلب خودکارهای کادویی هستند و هدیه‌هایی نفیس به شمار می‌روند.

محبوب‌ترین برندهای خودکار در ایران

تنوع لوازم تحریر خودکار در ایران زیاد است و فعالان این حوزه زیاد هستند. تولیدات خودکارهای با کیفیت و همچنین واردات سنجیده و گسترده‌ی خودکار به کشور، هردو دست به دست هم داده اند و این صنعت را با شکوه و متنوع کرده‌اند. برخی از محبوب‌ترین برندهای خودکار در ایران عبارت‌اند از:

  • Zebra
  • Kores
  • Canco
  • BIC
  • Staedtler
  • Papco
  • Faber-Castell
  • Corona
خرید لوازم تحریر خودکار- تحریر گستر
خرید لوازم تحریر خودکار- تحریر گستر

خرید خودکار از تحریر گستر

اگر به دنبال فروشگاهی معتبر و مطمئن برای خرید لوازم تحریر خودکار هستید، توصیه می‌کنیم تحریر گستر را در گزینه‌های خود قرار دهید. تحریر گستر با بیش از 30 سال سابقه در زمینه‌ی تولید و واردات لوازم تحریر، از پیشگامان این صنعت است و طی این سال‌ها توانسته رضایت خریداران زیادی را جلب کند. تحریر گستر نمایندگی انحصاری برندهای Zebra، Kores و Tarifold بوده و همچنین تولید کننده‌ی برند Super bind است و این لوازم تحریر را به صورت اورجینال و با قیمت به صرفه عرضه می‌دارد.

این مجموعه با تضمین محصولات خود، جای تردیدی برای خریداران باقی نمی‌گذارد. برای خرید از تحریر گستر و یا کسب اطلاعات بیشتر، با شماره‌ی 02188325184 تماس حاصل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *