لوازم التحریر

نوستالژی شیرین با لوازم تحریر دهه 70

لوازم تحریر دهه 70- تحیر گستر

صنعت لوازم تحریر از گذشته تا امروز، تغییرات زیادی را پشت سر گذاشته است. لوازم تحریر دهه 70 به طور کلی، بسیار ساده و بدون فناوری‌های مدرن بودند و با آنچه امروزه دانش آموزان با خود به مدرسه می‌برند تفاوت‌های بسیاری داشتند. لوازم تحریر دهه 70، یکی از مهم‌ترین عناصری بود که همه دانش‌آموزان و دانشجویان در آن زمان از آن استفاده می‌کردند. این لوازم، شامل قلم‌های نوک فولادی، خودکار، مداد، پاک‌کن، مداد رنگی، خودکار رنگی و دفترچه بودند. همچنین دفترچه‌ها در این دوره بسیار محبوب بودند. آن‌ها اغلب با جلد کاغذی ساخته می‌شدند و برخی از آن‌ها حاوی تصاویری از شخصیت‌های محبوب مانند شخصیت‌های کارتونی هم بودند. دفترچه‌ها برای نوشتن یادداشت‌ها، حل تمرین‌ها و نگهداری اسناد مورد استفاده قرار می‌گرفتند. از دیگر لوازم تحریر خاطره انگیز دهه 70، خودکارها و مدادهای مخصوص آن زمان بودند که به شکلی متفاوت‌تر از امروزه در دسترس قرار می‌گرفتند.

در کل، لوازم تحریر دهه 70 هم مانند امروزه عناصری مهم و ضروری برای تحصیل و کار بودند اما طرح کلی آن‌ها تفاوت‌های زیادی با لوازم تحریر امروزی داشت. این لوازم، نه تنها به انجام وظایف تحصیلی کمک می‌کردند، بلکه با دانش‌آموزان و دانشجویان ایرانی در جهت نشان دادن خلاقیت و هنر خود هم همراهی می‌کردند. در این مقاله، به نگاهی جزئی‌تر به لوازم تحریر دهه 70 خواهیم پرداخت.

نگاهی به لوازم تحریر دهه 70

پاک کن‌های دو رنگ

پاک کن‌های دو رنگ یکی از لوازم تحریر دهه 70 و از عناصر محبوب آن دوره است. این پاک کن‌ها با طراحی ساده اما جذاب، به رنگ‌های قرمز و آبی تولید می‌شدند. آنها از جنس پلاستیک بودند و کیفیت نسبتا ضعیفی داشتند. پاک کن‌های دو رنگ علاوه بر استفاده در مدارس و دبیرستان ها، در محیط کار و دفاتر نیز بسیار مورد استفاده قرار می‌گرفتند. طراحی ساده و کلاسیک این پاک کن‌ها، آنها را به یک لوازم تحریر محبوب و پرطرفدار تبدیل کرده بود.

اگرچه امروزه با توسعه تکنولوژی و روش های جدید نوشتن، استفاده از پاک کن های دو رنگ کاهش یافته است، اما هنوز هم برخی از افراد از آنها استفاده می‌کنند و آن را به عنوان یک قطعه یاد بود از دوران دبستان و دبیرستان خود می‌نگرند. امروزه پاک کن‌های مدرن‌تر و باکیفیت‌تر مانند پاک کن کورس، جای این پاک کن‌ها را گرفته‌اند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت تحریر گستر از انواع پاک کن‌های کورس دیدن کنید.

پاک کن‌های دو رنگ قدیمی، از محبوب‌ترین لوازم تحریردهه 70- تحریر گستر
پاک کن‌های دو رنگ قدیمی، از محبوب‌ترین لوازم تحریردهه 70- تحریر گستر

چسب کاغذ قدیمی سریش

چسب کاغذ قدیمی یا همان سریش، یکی از لوازم تحریر دهه 70 است که در بین مردم کاربرد زیادی داشت. این نوع چسب کاغذ با داشتن ویژگی‌های خاص و چسبندگی بالای خود، مورد توجه بسیاری از افراد قرار می‌گرفت. از ویژگی‌های بارز سریش می‌توان به انعطاف‌پذیری، چسبندگی قوی، خشک شدن سریع و ثبات بر روی سطوح مختلف اشاره کرد. این ویژگی‌ها باعث می‌شد که ایرانی‌ها به طور گسترده از سریش در انواع کارهای خلاقانه و مدرسه‌ای استفاده کنند. به علاوه، سریش به دلیل داشتن قیمت مناسب و آسانی در دسترس بودن، برای ایرانی‌ها به عنوان یک ابزار اقتصادی بسیار مهم در نظر گرفته می‌شد.

اکنون، با پیشرفت تکنولوژی و ورود چسب‌های جدیدتر به بازار، استفاده از سریش به مرور کمتر شده است. اما خاطرات دوران کودکی و استفاده از این چسب کاغذ قدیمی همچنان در خاطرات ایرانی‌ها زنده است. شما می‌توانید با مراجعه به سایت تحریر گستر، به روزترین و معتبرترین برندهای چسب کاغذ را مشاهده کرده و خریداری کنید.

خودکار بیک

خودکار بیک، یکی از معروف‌ترین لوازم تحریر دهه 70 در ایران بود. این خودکار با رنگ‌های مختلف و طرحی ساده و جذاب به بازار عرضه می‌شد. در آن زمان، استفاده از خودکار بیک برای دانش‌آموزان و دانشجویان بسیار رایج بود و اکثر آنان دیگر خودکارهای خارجی را در نظر نمی‌گرفتند. خودکار بیک با بدنه‌ای از پلاستیک و لوله‌ی جوهری داخلی، ساخته شده بود. از جمله مزایای خودکار بیک این بود که قیمت مناسبی داشت و مردم قادر بودند آن را به راحتی تهیه کنند. همچنین، قطعات آسان تعویضی خودکار بیک نیز موجب شده بود که تعمیر کردن آن بسیار ساده و اقتصادی باشد.

اگرچه به دلیل پیدایش ورود لوازم تحریر خارجی به بازار ایران، خودکار بیک به تدریج از رونق افتاد و به یادگار باستانی‌ها تبدیل شد، اما هنوز هم برخی از علاقه مندان به لوازم تحریر قدیمی، از آن استفاده می‌کنند. امروزه انواع مختلفی از خودکار در برندهای معروف داخلی و خارجی عرضه می‌شوند که از محبوب‌ترین آنها برند زبرا است. خودکارهای اورجینال برند زبرا را می‌توانید به راحتی از تحریر گستر تهیه کنید.

جعبه تحریر یا جامدادی

جعبه‌های تحریر یا همان جامدادی‌های امروزی، یکی از لوازم تحریر محبوب و پرطرفدار دهه 70 بوده است. این جامدادی‌ها به شکل یک جعبه با محفظه‌هایی با محتویاتی همچون جای قلم، محلی برای نوشتن نام دانش آموز، قسمتی برای نقاشی کشیدن با قابلیت پاک شدن، قسمتی مختص تراش و پاک کن و غیره داشت. این جعبه‌های تحریر به عنوان یک نماد اجتماعی و فرهنگی از لوازم تحریر دهه 70 ایرانی‌ها است و بیشتر مخصوص دانش آموزان لاکچری‌تر بود.

خرید لوازم تحریر قدیمی از تحریر گستر- تحریر گستر
خرید لوازم تحریر قدیمی از تحریر گستر- تحریر گستر

تراش گرد پلاستیکی

تراش‌های ساده و پلاستیکی قدیمی، جزء اصلی‌ترین لوازم تحریر دهه 70 بودند. این تراش‌ها عمدتا از پلاستیک ساخته می‌شدند و با استفاده از تیغه‌های فلزی ساده که قابل تعویض بودند، کار می‌کردند. طراحی ساده و کوچک آنها، آسانی حمل و نقل را فراهم می‌کرد. تراش‌های ساده و پلاستیکی قدیمی معمولا در مدارس و دانشگاه‌ها برای تیز کردن مدادها و مداد رنگی‌ها استفاده می‌شدند. با قرار دادن مداد در داخل تراش و چرخاندن آن، قسمت بیرونی مداد به صورت خمیری بریده می‌شد و مداد تیز و آماده به کار می‌شد. یعنی دقیقا مکانیزمی همچون تراش‌های امروزی داشتند. این تراش‌ها شاید به نظر ساده و کم ارزش بیایند، اما برای بسیاری از ایرانیان، خاطرات زیادی را در خود جای داده‌اند.

تراش‌های ساده و پلاستیکی قدیمی در حال حاضر به دلیل پیدا شدن تراش‌های برقی و پیشرفته‌تر، کمتر استفاده می‌شوند. اما هنوز هم برخی از افراد از این تراش‌ها استفاده می‌کنند تا خاطرات دوران کودکی خود را زنده کنند و احساس نوستالژیکی را تجربه کنند.

خرید لوازم تحریر از تحریر گستر

فروشگاه‌های خرید لوازم تحریر متعدد هستند و شما می‌توانید لوازم تحریر مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های مختلف تهیه کنید. یکی از معتبر‌ترین آنها، تحریر گستر است که نماینده انحصاری برندهای کورس، تاریفولد و زبرا بوده و با واردات مستقیم این محصولا از کشورهای مبدا، این لوازم تحریر را به صورت اورجینال و با قیمت به صرفه در اختیار خریداران قرار می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید لوازم تحریر دهه 70 از تحریر گستر، با شماره تلفن 02188325184 تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *