لوازم التحریر

دستگاه صحافی حرارتی چگونه کار میکند؟

شناخت دستگاه صحافی حرارتی

برای اسناد صحافی ایمن حرفه ای که شبیه کتاب های صحافی کامل هستند، دستگاه صحافی حرارتی یک راه عالی است. این سبک صحافی گرم به شما کمک میکند ارائه ها، گزارش ها، پیشنهادات، اسناد و موارد دیگر با کیفیت بالا را بدون نیاز به پانچ یا درج ایجاد کنید. تنوع در انتخاب جلد نرم و سخت به شما این امکان را می دهد که محصولی بسازید که تقریبا مشابه یک کتاب تجاری تولید شده باشد. استفاده از دستگاه صحافی حرارتی، با گزینه های متنوع و نتایج سریع، ساده است.

دستگاه صحافی حرارتی دستگاه هایی هستند که از گرم برای انتقال جوهر از یک نوار به واد برچسب استفاده می کنند. در این روش چاپگر هد چاگ را گرم میکند و سپس جوهر را از روبان به لیبل منتقل میکند. این فرآیند امکان چاپ دقیق را بر روی طیف وسیعی از مواد لیبل فراهم میکند.

دستگاه صحافی حرارتی چیست؟

همانطور که انتطار دارید، برای ماشین های صحافی حرارتی که شروع نشده اند، از گرما برای اتصال اسناد به جلد استفاده می کنند. این یک روش نبستا سریع برای صحافی اسناد شنا است و به تلاش نسبتا کمی نیاز دارد و ظاهری واقعا حرفه ای ارائه می دهد. اغلب در کتاب های صحافی استفاده میشود، اما برای هر چیزی قابل استفاده است

امروزه دستگاه های صحافی حرارتی و جلدهای صحافی حرارتی برای صحافی کتاب بسیار متدوال است. هدف اصلی تجهیزات صحافی داغ، قرار دادن صفحات کتابی است که باید در پاکت ذوب داغ صحافی شوند تا یک مجموعه سند یکپارچه تشکیل شوند تا یک مجموعه سند یکپارچه تشکیل شود.

این دستگاه یک گزینه عالی برای صحافی سریع، کارآمد و با نیاز کاربر کم اسناد حرفه ای نرم و گالینگور است. در واقع، صحافی حرارتی سریعترین و بی دردسر ترین راه برای  ارائه های چشمگیر است. به جای ستون فقرات، از پوششی استفاده می کنند که از قبل روی ستون فقرات چسب زده شده است. روکش های نرم و سخت با تنوع بسیار زیاد و همچنین روکش های قابل سفارش سازی بر حسب تقاضا موجود است که میتوانید بدون تجهیزات خاص در خانه بسازید. خط ماشین های COVERBIND نوآورانه هستند و با سیستم های خودکار خود که امکان گردش کار مداوم را فراهم می کنند، فرآیند را متحول می کنند. دستگاه های دستی آنها هنوز هم فوق العاده سریع و بسیار مقرون به صرفه است.

آیا دستگاه صحافی حرارتی خوب هستند؟

دستگاه صحافی حرارتی حرفه ای ترین روش صحافی است زیرا ظاهری شبیه به صحافی سنتی دارد و از آنجایی که صفحات روی جلد چسبانده می شوند، شکل دائمی صحافی است. این یکی از قوی ترین راه حل های اتصال دسکتاپ موجود است. دستگاه صحافی حرارتی میتواند چندین سند را در یک دقیقه متصل کند. چسبی که برای آب بندی استفاده میشود ظاهری بسیار تمیز و حرفه ای برای اسناد شما ایجاد میکند.

انواع دستگاه های حرارتی
انواع دستگاه های حرارتی

چند نکته اصلی وجود دارد که باید هنگام تصمیم گیری در نظر گرفت:

انتخاب دستگاه صحافی مناسب برای دفتر کار شما می تواند سازماندهی و ارائه اسناد را تا حد زیادی بهبود بخشد.

سبک صحافی

مناسب ترین مدل صحافی را برای درخواست خود تعیین کنید. چه اتصال شانه ای، سیم بندی، سیم پیچی یا صحافی حرارتی باشد، ه روش مزایا متفاوتی از نظر دوام و ظاهر دارد.

ظرفیت صحافی

میانگین تعداد صفحاتی را که باید در یک زمان صحافی شود، ارزیابی کنید. برای حجم های زیاد، برای صرفه جویی در زمان و تلاش، دستگاه صحافی با ظرفیت پانچ بالاتر را انتخاب کنید.

اندازه سند

اندازه اسنادی را که اغلب صحافی می کنید در نظر بگیرید. مطمئن شوید که دستگاه صحافی می تواند اندازه های کاغذی را که معمولا استفاده می کنید، تحمل کند.

نکات مهم در مورد دستگاه صحافی حرارتی:

1) اتصال حرارتی یکی از ساده ترین سیستم های اتصال و همچنین یکی از سریع ترین ها است. به سادگی صفحات خود را داخل جلد بکشید، کل پروژه را در هنگام گرم شدن در دستگاه قرار دهید و بعد از اتمام اجازه دهید خنک شود. حتی بسیاری از دستگاه ها به شما اجازه می دهند کتاب خود را ویرایش کنید تا با گرم کردن مجدد، تغییرات لازم و اجازه دادن به خنک شدن مجدد، صفحات خود را اضافه یا حذف کنید. پروژه شما میتواند در عرض چند دقیقه به پایان برسد.

2) بهترین راه برای اطمینان از به دست آوردن نتایج مورد نظر این است که پوشش اتصال حرارتی خود را هوشمندانه انتخاب کنید. هر پوشش ظاهر و احساس متفاوتی خواهد داشت. متداول ترین طرح شامل یک کاغذ بافت کتانی پشت و ستون فقرات با جلوی واضح است. این پوشش ابزاری نامیده میشود، این یک راه حل اقتصادی برای اتصال حرارتی ارائه میدهد.

3) هنگامی که مواد خود را برای صحافی دستگاه صحافی حرارتی خود آماده می کنید، حتما صفحات روی جلد خود را کاملا مربع کنی تا در تماس کامل با چسب در ستون فقرات روی پیشخوان یا میز ضربه بزنید تا مطمئن شوید که هر صفحه محکم در چسب صحافی داغ قرار گرفته است.

دستگاه صحافی حرارتی چگونه کار میکند؟
تحریر گستر-دستگاه صحافی حرارتی چگونه کار میکند؟

دستگاه های صحافی

دستگاه های صحافی ابزارهای همه کاره ای هستند که طیف گسترده ای از مزایا را هم برای حرفه ای های تجاری و هم برای دانشجویان ارائه می دهند. در حالی که معمولا در عرصه کسب و کار برای ایجاد ارائه ها، پیشنهادات مشتری، بروشورها و گزارش های سالانه استفاده میشود. کاربرد آنها به برنامه های مختلف دیگر گسترش می یابد. برای مثال، دانش آموزان می توانند از یک کلاسور برای ایجاد راهنماهای مطالعه، گزارش ها، پروژه های هنری، تقویم ها و… استفاده کنند.

علاوه بر این، دستگاه های صحافی جایگاهی در فعالیت های تفریحی پیدا کرده اند و به افراد این امکان را می دهند که بدون زحمت و با دقت دفترچه ها و کتاب ها را ایجاد کنند. سرمایه گذاری در یک مدستگاه صحافی با کیفیت بالا تضمین می کند که پروژه های شما با دقت و حره ای کامل انجام میشود.

مزایای استفاده از دستگاه صحافی :

سهولت و راحتی کارها

افزایش عملکرد و بازدهی

کاهش هزینه

صرفه جویی در زمان

صحافی کتاب چند نوع است؟

ده روش برای صحافی کتاب وجود دارد و متخصصان خلاقانه صحافی و اتمام کار همیشه روش های جدیدی را ارائه می کنند. آنها در 4 دسته اصلی قرار می گیرند:

صحافی کامل

دوخت زین

شانه

مارپیچ

دستگاه صحافی حرارتی

برخی از اتصالات دوام بیشتری نسبت به سایرین دارند. برخی  به کتاب شما اجازه می دهند که هنگام باز شدن صاف باشد و برخی ظاهر بسیار جذابی دارند.

انواع روش های صحافی

صحافی کامل:

این نوع صحافی با جلد نرم شناخته میشود. یک جلد صحافی کامل از کاغذ مقوای سنگین ساخته شده است که اغلب برای محافظت از کتاب روکش یا چند لایه می شود. با این نوع صحافی جلد و صفحات با چسب به هم چسبانده می شوند.

اتصال شانه ای، مارپیچی و حرارتی

اینها سه تکنیکی هستند که معمولا هنگام صحافی کتابهای کوتاه مدت استفاده می شوند. پابندهای شانه ای در واقع مانند شانه به نظر میرسند که به یک سری سوراخ در لبه کتاب سوراخ شده است. اتصال مارپیچی شامل سوراخ کردن سوراخ های مشابه است. اما به جای شانه، یک سیم پیچ فلزی/ پلاستیکی از طریق سوراخ ها عبور میکند. اتصال حرارتی کمی متفاوت است.

دستگاه صحافی چسب داغ

دستگاه صحافی چسب حرارتی یکی از قوی ترین دستگاه ها رد صنعت صحافی است که به چهار دسته اصلی تقسیم شده است:

  • دستی
  • برقی رومیزی
  • برقی صنعتی
  • برقی ایستاده

در این دستگاه ها یک مخزن برای گرم کردن چسب و یک شلنگ مخصوص برای ثابت نگه داشتن دمای چسب وجود دارد. این چسب ها در ابتدا به صورت جامد و دانه های شیری رنگ هستند که در مخزن دستگاه قرار می گیرند و در اثر اعمال حرارت به مایع تبدیل می شوند. چسب گرم شدن ورق ها را به هم متصل می کند. این چسب نیازی به خشک شدن ندارد و خیلی سریع خنک می شود.

یک پیشنهاد ویژه:

امروزه دستگاه های صحافی حرارتی و جلدهای صحافی حرارتی برای صحافی کتاب بسیار متدوال است. در نهایت، هنگام انتخاب یک دستگاه صحافی حرارتی، مطمئن شوید که بهترین دستگاه متناسب با نیاز شما را پیدا کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت تحریر گستر مراجعه کنید و از دستگاه های صحافی دیدن فرمایید. همچنین میتوانید از طریق شمارهtel:0415554558 تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *