لوازم التحریر

گران‌ترین خودکار جهان و آشنایی با آنها

گران ترین خودکار جهان

کلمه ((گران ))شاید اغلب برای خودکار به کار نرود اما برخی برندهای مشهور لوازم‌التحریر، گران‌ترین خودکار جهان را تولید کرده اند. قلم‌ها ازدیرباز به عنوان ابزاری بیش از خودکار و ابزار نوشتاری عمل کرده‌اند. آنها مظهر تاریخ غنی و صنایع دستی ظریف هستند.

 با گران‌ترین خودکارهای جهان بیشتر آشنا شویم:

1.Fulgor Nocturnus pen

قلم نوکتورنوس فولگور
قلم نوکتورنوس فولگور توسط تیبالدی

 Fulgor Nocturnus pen توسط تیبالدی گران‌ترین خودکار در جهان است .این خودکار نماد پرستیژ و تجمل است.

Fulgor Nocturnus به معنای درخشش خیره‌کننده در شب، نشان دهنده طراحی و ساخت استثنایی  آن است. برای کلکسیونرها، برخی از خودکارها بسیار شبیه آثار هنری هستند و به طرز ماهرانه ای طراحی و خلق شده‌اند که نمادی ازاصالت وزیبایی هستند.

یکی از این خودکار ها توسط برمد فلورانس تیبالدی است که خودکاری به نام نوکتونوس فولدر رونمایی کرد. این قطعه کمیاب، سال 2020 در یک حراج خیریه در شانگهای به قیمت سرسام آور 8‌میلیون‌دلار فروخته‌شد.

این قلم ارزش 8‌میلیون دلاری خود را از ۹۴۵ الماس سیاه و سفید و۱۲۳ یاقوتی که سطح آن را تزئین کرده‌اند گرفته‌است.توجه استثنایی تیبالدی به جزئیات و تعهد به تولید تنها بهترین ابزار‌نوشتاری در خلق fulgor Nocturnus مشهود است.این فقط یک خودکار نیست،این یک اثر هنری است که قراردادها را به چالش می‌کشد.

معمولا گران ترین خودکارهای جهان از جواهرات و فلزات گران‌بهایی چون :طلا ،نقره،یاقوت و…تولید میگردد و بعضا دست‌ساز هستند. از برخی برندهای تولید‌کننده مدل‌های گران قیمت خودکار می‌توان به مونت بلانک، تیبالدی،ویسکونتی،کارن،شیفر،کراس و… اشاره‌کرد که امروزه گران‌ترین خودکار جهان را تیبالدی به نام خود زده‌است. از دلایل گرانی این خودکار سنگ‌‌های ارزشمندی است که به طور دقیق عرضه می‌شود. بهتر است که بگوییم این خودکار باید به عنوان یک قطعه جواهر کمیاب شناخته شود. قلم نوکتورنوس دارای ۱۶ گیره بالای دکمه  کوچک روی کلاه و یک نوک طلایی برام دوام است.

2.MONTBLANC TAJ MAHAL LIMITED EDITION

نسخه محدود قلم مونت بلان تاج محل
قلم بی نظیر تاج محل مون بلان گران‌ترین خودکار جهان


قلم بی‌نظیر تاج‌محل مونت‌بلان یکی دیگر از گران‌ترین خودکار جهان است که با قیمت ۲میلیون دلاری، شاهکاری است که دوران طلایی مغول را جشن می‌گیرد و اوج هنری آن زمان را در برمی‌گیرد.
این قلم خاص از تاج محل باشکوه شاه جهان الهام گرفته شده است که یکی از قطعات زیبا و مجلل در جهان به شمار می‌رود. بدنه این شاهکار با الماس، یاقوت کبود وطلا تزئین شده است که عظمت دوره‌مغول را بازتاب می‌دهد. بالای سرپوش یادآور گنبد تاج محل است، در حالی‌که قسمت جلویی دارای تزئینات سنتی مغول هست.
این قلم ادای احترامی به عشق جاودانه و استادی هنری است و جایگاه خود را در میان مجلل‌ترین خودکار‌های جهان تثبیت می‌کند
روی آن ۶۴۲ یاقوت و۶۹۲۲ الماس پوشانده شده و دارای نوک طلای ت۱۸ عیار است. عظمت آن با اهمیت تاریخی آن طنینی انداز می‌شود و آن را به یک مجموعه ارزشمند تبدیل می‌کند. علاوه بر این، قلم‌هایmontblancسرمایه‌گذاری بسیار خوبی را به همراه دارند، به همین دلیل است که می‌توان آن‌هارا در مجموعه‌های بسیاری از علاقه‌مندان به قلم یافت.
بسته‌ها و درپوش‌های قلم montblanc اغلب از فلزات گرانبها ساخته شده‌اند که نه تنها جلوه‌ای لوکس می‌بخشند، بلکه به طول عمر قلم نیز کمک می‌کنند. این مواد نه تنها گرانتر هستند، بلکه برای شکل دادن و جلا‌ دادن، نیاز به مهارت ماهرانه دارند.

3.Montblanc Boheme Royal


برند Montblanc بیشتر به خاطر قلم‌های لوکس خود شناخته شده است. خودکار بوهم رویال مونت بلان یکی دیگر از گران‌ترین خودکارهای جهان است.
دست‌خط برای عده کمی در عصر دیجیتال به یک “لوکس” تبدیل شده‌است، اما یک خودکار خوب و منحصر‌به‌فرد می‌تواند حتی بی‌حال‌ترین نسل هزاره را تشویق کند. بوهم رویال نمادی از پیچیدگی است که۱. ۵میلیون دلار قیمت دارد. این خودکار پوشانده شده از طلای سفید، ۱۴۳۰الماس تراش برلیانت و نشان لوگوی montblanc از طلای سفید ۱۸ عیار و مروارید است.
در سال ۱۸۸۴لوئیس واترمن، یک بیمه‌گر حرفه‌ای، اختراعی را به ثبت رساند که سرنوشت قلم‌ها را تغییر داد:‌ایده این یود که سوراخی روی نوک آن اضافه شود تا هوا وارد شود تا جوهر قلم از بین نرود. قلم‌ها هرگز از ایفای نقش اساسی در زندگی انسان دست برنمی‌دارند، تصادفی نیست که مشهورترین معاهداه‌ها با قلم امضا شده است. کلمات از طریق رسم الخط فرد، جان می‌گیرند و عواطف می‌بخشند.
بوهم رویال پرچمدار برندmontblanc است. خودکار زیبای مون بلان از طلای سفید ۱۸عیار تزئین شده با الماس ۱۴۳۰ است که در دو نسخه مختلف موجود است: الماس سفید متناوب با الماس سیاه.
Montblanc در ۱۹۸۰موقعیت خود را در بخش ابزارهای‌تحریر لوکس تقویت کرد. این خودکار در بازار بی‌رقیب است و مخاطبان ثروتمند و رده بالا را هدف قرار داده است. این قلم سلطنتی بوهم از پروانه الهام گرفته شده است.

4.Aurora Diamante Fountain pen

قلم فواره ای آروارا
رتبه چهارم گران‌ترین خودکار جهان قلم اروارا


قلم فواره‌ای Aurora Diamante با ارزش۱. ۴۷ میلیون دلار در رتبه بعدی گران‌ترین خودکار‌های جهان قرار دارد. با بیش از۳۰قیراط الماس بر روی بشکه پلاتین جامد تزئین شده‌است.
با محدودیت تعیین‌شده برای فروش تنها یک خودکار در سال، ضریب انحصاری آن، ارزش آن‌را به طور تصاعدی افزایش می‌دهد و آن‌را به آرزوی کلکسیونر‌های خودکار رده‌بالا تبدیل می‌کند.
آرورا یک تولید‌کننده ایتالیایی ابزار‌های نوشتاری خوب، خودکار‌های آبنما، کاغذ وکالا‌های چرمی است که در سال ۱۹۱۹ توسط تاجر ثروتمند نساجی ایزایالوی تأسیس شد. محصولات این شرکت نشان دهنده اولیت خودکار‌های واقعی ایتالیایی است.
این قلم فواره‌ای با جزئیات پیچیده و قطعات جواهرعالی، خود را تحت تأثیر قرار می‌ دهد. این قلم همچنین دارای یک مخزن جوهر مخفی برای استفاده طولانی است.
گفته می‌شود تولید و طراحی آرورا به دلیل جزئیات پیچیده و قطعات جواهر ناب حدودا دو سال طول می‌کشد. ظاهر پوشیده از الماس، Aurora Diamante را به یکی از گران‌ترین خودنویس جهان تبدیل می‌کند که ارزشی بسیار بیشتر از مجموع قطعات آن دارد.
سطح دقت و مهارت مورد نیاز برای ساخت هر قلم باعث تولید محدودی از هر قلم شده‌است. به همین دلیل است که از هر قلم فقط ۱ تا نهایت ۱۰ عدد طراحی و تولید می‌شود.

5.Caran d’Ache 1010 Diamonds Fountain pen

خودکار caran dAche
خودکار caran dAche به قیمت ۱ میلیون دلار

در نهایت با یکی دیگر از گران‌ترین خودکار‌ها، caran d\’Ache ۱۰۱۰ Diamonds Fountain pen آشنا می‌شویم که یک میلیون دلار قیمت دارد. ادای احترام به هورمونی سوئیس، طراحی این اثر بی نظیر را از عملکرد داخلی ساعت تقلید می‌کند که نام خود را عقربه‌های ساعت گرفته است.
این اثر هنری ارزشمند از طلای ۱۸عیار و الماس ساخته شده است. این تلفیقی مجلل از ساعت‌سازی و کار‌دستی قلم، قیمت ارزشمند آن را توجیه می‌کند.
از بین تمام مدل‌های باورنکردنی قلم‌های فواره‌ای که اختراع و ثبت شده‌اند، قلم caran d\’Ache ۱۰۱۰ Diamonds احتمالاً یکی از پر سروصداترین مدل‌هاست.
این خودکار با نام مداد روسی شناخته می‌شود. بیست‌و‌شش خط الماس برش‌باگت وحود دارد که یکی‌یکی نصب شده‌اند که به سمت پایین کاپوت می‌آیند و به عنوان یک لمس بیشتراز پالایش، سنگ‌ها به طور متناوب با یکدیگر در خطوطی از الماس فرار می‌گیرند که در جهت مخالف قرار می‌گیرند تا پایه الماس نمایان شود. این گیره به شکل ساعت دارای مونوگرام Caran D\’Ache است و بدنه قلم‌فواره‌ای با قیمت ۱ میلیون دلار در رتبه پنجمین خودکار گران در جهان شناخته می‌شود.
Caran D\’Ache Diamonds limited edition چیزی بیش از یک خودکار مجلل است. این قطعه جواهر، یک سرمایه‌گذاری وبیش از هرچیز اعلام وضعیت نخبگان است.

کلمات پایانی

با شناخت گران‌ترین خودکار جهان باید دریافت که این خودکار‌ها فراتر از هدف عملی خود هستند و آرزو‌ها، افکار و خلاقیت‌ها را با هر ضربه‌ای به تصویر می‌کشند. به عنوان ظرف‌های بیان ومخزن‌ایده‌ها، به عنوان شاهدانی خاموش برای سفر مردم در زندگی عمل می‌کنند. همانطور که ما به نوآوری و تکامل در عصر دیجیتال ادامه می‌دهیم، جذابیت یک قلم ثابت می‌ماند و قدرت پاسدار کلمات و زیبایی بیان دست نوشته را به ما یادآوری می‌کند. برای آشنایی با برندهای مختلف خودکارو خودنویس به سایت تحریر گستر مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *