لوازم التحریر

بهترین مارک مداد رنگی و قیمت آنها را بشناسیم

بهترین مارک مداد رنگی و قیمت

آشنایی با بهترین مارک مداد رنگی و قیمت آنها اولین گام برای انتخاب مداد رنگی مورد نیاز هر هنرمندی است. مداد رنگی یکی از همه کاره ترین ابزار طراحی است که از مبتدیان تا هنرمندان حرفه‌ای دعوت می‌کند تا با رنگ‌های زنده یک اثر هنری خلق کنند. مدادهای رنگی رنگی ما به شما در دستیابی به ارتفاعات خلاقانه جدید کمک می‌کند. فقط تمام آنچه را که می‌توانید با مجموعه‌ای از مداد رنگی ها خلق کنید، طراحی کنید، رنگ کنید و تصور کنید.

مداد رنگی نوعی مداد است که دارای هسته رنگدانه ای است که معمولا در چوب پیچیده می‌شود. درحالی که هسته مدادهای استاندارد از گرافیک و خاک رس ساخته شده است، هسته اکثر مدادهای رنگی از موم، رنگدانه‌ها، مواد افزودنی و مواد چسبنده ساخته شده است.

تاریخچه مداد رنگی

تولید کنندگانی که شروع به تولید تولید مدادهای رنگی درجه یک هنرمند کردند عبارتند از  faber-castell  در سال ۱۹۰۸ که حدودا ۶۰ رنگ بود و caran dAche در سال ۱۹۲۴ و به دنبال آن berol Prismacolor  در سال ۱۹۳۸ بودند.

در اوایل دهه ۱۹۰۰، یک شرکت آلمانی به نام faber-castell اولین مداد رنگی را معرفی کرد که به طور خاص برای هنرمندان طراحی شده بود. این مدادها دارای یک هسته مبتنی بر موم بودند که اجازه می‌داد رنگ های صاف و پر جنب و جوش داشته باشند. موفقیت فابر کاستل باعث شد تا دیگر تولید کنندگان نسخه‌های خود را توسعه دهند و مداد رنگی متولد شد.

جامعه مداد رنگی امروزه، در حال پیشرفت است و هنرمندان در سراسر جهان از این رسانه هنری همه کاره و قابل دسترس استقبال می‌کنند.  

بهترین مارک مداد رنگی و انواع آن

 مداد رنگی بر پایه روغن

در اواسط قرن بیستم، یک شرکت سوئیسی به نام Caran d’Ache  مداد رنگی مبتنی بر روغن را معرفی کرد. این مدادها دارای یک چسب روغنی بودند که در مقایسه با همتایان مبتنی بر موم، قوام نرم تر و خامه‌تری داشتند. نوآوری جدید مداد رنگی به هنرمندان کنترل بیشتری بر کارشان داد و به دقت و جزئیات بیشتر اجازه داد.

مدادهای آبرنگ

در اواخر قرن بیستم، مدادهای آبرنگ به صحنه آمدند و به هنرمندان روشی کاملا جدید برای کار با مداد رنگی ارائه کردند. این مدادهای منحصر به فرد دارای یک چسب محلول در آب بودند که به هنرمندان اجازه می‌داد تا با استفاده از آب روی نقاشی‌های خود جلوه‌های آبرنگی زیبا ایجاد کنند.

ویژگی مداد رنگی خوب چیست؟

کیفیت بالا

رنگ‌های زیبا و پیگمنت بالا

تنوع زیاد و تعداد رنگ‌ها

قیمت متناسب با بودجه افراد

به راحتی تراشیده شود

نوک مداد نرم باشد

شکننده نباشد

بهترین مارک مداد رنگی و قیمت آنها

همانطور که محبوبیت مداد رنگی با کیفیت بالا در بازار نیز افزایش یافته است. برخی از مشهورترین و بهترین مارک های مداد رنگی عبارتند از:

Faber-castell

Kores

brutfuner

Caran dAche

Prismacolor

Steadtler

Derwent

این شرکت‌ها به نوآوری و توسعه فناوری‌های جدید مداد رنگی ادامه می‌دهند و اطمینان حاصل می‌کنند که هنرمندان به بهترین مواد ممکن دسترسی دارند. مدادهای رنگی معمولا راحت‌تر از آبرنگ ها یا ماژیک‌ها پاک می‌شوند که برای هنرمندان این مورد یکی از مهم ترین موارد است.تفاوت های زیادی بین مداد رنگی هنرمندی و معمولی وجود دارد، مدادهای درجه یک حرفه‌ای معمولا نرم تر هستندکه استفاده و ترکیب آنها را‌ آسان‌تر می‌کند. آنها همچنین دارای طیف رنگی گسترده تری هستند.

 بیشتر مداد رنگی‌های درجه یک هنرمند در سمت نرم تر هستند۷ که تا حدی به این دلیل است که حاوی مواد چسب کننده کمتر و رنگدانه‌های بیشتری هستند و درنتیجه رنگ‌های پررنگ‌تر و زنده‌تر به دست می‌آیند.  یکی از بزرگ ترین عواملی که بر لذت شما از مداد رنگی تاثیر می‌گذارد، قوام سرب است. بسته به ترکیب خاصی از موادی که سازنده استفاده می‌کند، این می‌تواند در برندها و انواع مداد متفاوت باشد. بیشتر مدادهای رنگی بر پایه موم هستند. مقدار مناسب موم به مداد بافتی صاف می‌بخشد که به جریان رنگدانه در سراسر سطح کمک می‌کند.

هنگام مقایسه بهترین مارکهای مداد رنگی، متوجه خواهید شد که همه آنها ترکیبی منحصر به فرد از قیمت، ثبات، ماندگاری، پیگمنت و محدوده رنگ و غلظت رنگدانه دارند. برخی از برندها از نظر عینی بهتر از سایرین هستند، اما وقتی صحبت از برندهای پیشرو به میان می‌آید، بیشتر تفاوت‌ها به سلیقه شخصی باز می‌گردد.

faber-castell

بهترین مارک مداد رنگی و قیمت فابر کاستل
بهترین مارک مداد رنگی و قیمت آنها

فابرکاستل یکی از قدیمی ترین مارکهای مداد رنگی در جهان است. اگر یک هنرمند مشتاق هستید، فابرکاستل از بهترین مارکهای مداد رنگی است و قیمت میلیونی دارند که  برای بودجه‌ها و نیازهای مختلف از کودکان تا هنرمندان حرفه‌ای تولید می‌کند. آنها یکی از  برندهای شناخته شده و گران هستند، اما این به دلیل کیفیت عالی و دوام مداد است که بر پایه روغن، ضد آب، ترکیب فوق العاده، بدون لکه هستند.

مارک فابرکاستل یکی از کاربردی ترین مداد رنگی‌هاست که همه افراد می‌توانند از آنها استفاده کنند. مجموعه مداد رنگی فابرکاستل از مدادهای با ارزش بالا برای کودکان تا مدادرنگی هنرمندان با کیفیت برتر را تولید می‌کنند. این مداد رنگی ‌ها در سطح بین المللی توسط حرفه ای ها و نیمه حرفه ای ها به دلیل کیفیت بی نظیرشان از نظر رنگ‌های قوی اما آسان برای سایه زدن و استانداردهای کیفیت بالای مداد رنگی ها و تنوع بسایر بالای آنها باعث شده است که به خوبی در بین دیگر برندها بدرخشند.

مزایای مداد رنگی فابر کاستل

کیفیت بسیار بالا

رنگ های خاص و پیگمنت بالا

مقاومت بالا

 بر پایه موم

تنوع بالا

معایب فابرکاستل

قیمت بالا

kores

بهترین مارک مداد رنگی -کورس
بهترین مارک مداد رنگی- کورس

یکی از بهترین مارک مداد رنگی و قیمت مناسب برند کورس است. KORES  مداد رنگی مثلثی با کیفیت بالا با سرب فوق العاده نرم و صاف است. تمام طول سرب به غلاف چوبی مداد جسبانده شده است و از شکستگی جلوگیری می‌شود. مدادهای کورس از چوب نرم و با دقت انتخاب شده‌اند. این برند در سال ۱۸۸۷ تاسیس شد و از آن زمان تاکنون یکی از برندهای پیشرو جهانی در زمینه مدرسه و اداری بوده است. کورس با تمرکز با پایداری زیست محیطی در سراسر جهان با بیش از ۵۸۰ محصول طراحی شده در وین، اتریش نمایندگی دارد.

رنگ‌های زیبا: مدادهای بسیار رنگدانه‌ای رنگ‌های تند و روشن را به استفاده بسیار ملایم ارائه می‌دهند و برای رنگ آمیزی ایده‌آل است. هم چنین مواد اولیه این برند غیر سمی هستند و برای کودکان مضر نیستند.

شکل آرگونومیک: طراحی مثلثی شکل احساس راحتی دست را برای رنگ آمیزی آرام و بدون خستگی فراهم می کند. این شکل بدنه مداد رنگی را به یکی از محصولات آرگونومیک تبدیل کرده است.

مقاوم در برابر شکنندگی:چوب با کیفیت بالا و سرب مقاوم در برابر شکست، تیز کردن بهتر، شکستن سخت و استفاده اسان برای کودکان و بزرگسالان را فراهم می کند. این مدادها به دلیل کیفیت و دوامشان در بین دانش‌آموزان مدارس و کالج‌ها بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرند.

با افتخار مجموعه تحریر گستر وارد کننده برند پرطرفدارkores است که می‌توانید محصولات این برند را از سایت تحریر گستر شرکت سفارش دهید.

brutfuner

بهترین مارک مداد رنگی و قیمت آن
بهترین مارک مداد رنگی و قیمت آن

برند BRUTFUNER  یکی از بهترین مارکهای مداد رنگی است و قیمت مقرون به صرفه ای دارند. اینها مداد رنگی‌ مشهور و مناسب هستند که برای هر سطحی مناسب هستند. BRUTFUNER به عنوان یک تولید کننده مداد رنگی حرفه‌ای، دارای طیف وسیعی از مداد رنگی مبتنی بر روغن و آب است.

Caran d’Ache

بهترین مارک مداد رنگی caran
بهترین مارک مداد رنگی caran

یکی دیگر از بهترین مارک‌های مدادرنگی  caran است  که قیمت گران تری نسبت به مابقی برندها دارد و دارای بالاترین درجه مقاومت در برابر نور و فشار هستند، به این معنی که رنگ درخشان انها در طول زمان به راحتی مانند سایر مارک‌ها محو نمی‌شود. این مدادها دارای فرمول مومی مانندی هستند که کمی بر روی کاغذ ظاهذ می‌شوند و به نظر می رسند که خراشیده می‌شوند، اما به آنها اجازه می‌دهد تقریبا مانند یک پاستل روغنی لایه بندی شوند. شرکت سوئیسی caran از سال ۱۹۱۵ فعالیت خود را اغاز کرد و امروزه به عنوان یکی از بهترین مارک های مداد رنگی  حرفه ای و لوکس شناخته می‌شود. بسیاری از هنرمندان از این مداد رنگی استفاده می‌کنند و از مداد کمتر مومی برای لایه‌های زیرین طراحی استفاده می‌کنند و سپس از caran برای لایه‌های نهایی استفاده می‌کنند تا رنگی درخشان به آن اضافه کنند.

Prismacolor

مداد رنگی پریسماکالور و قیمت آن
مداد رنگی پریسماکالور و قیمت آن

از بهترین مارکهای مداد رنگی و قیمت مناسب  می‌توان به پریسماکالور اشاره کرد. Prismacolor  را با قیمتی بین ۲۰ تا ۲۵ دلار می‌توان تهیه کرد. مداد رنگی های این برند مبتنی بر موم با هسته‌های نرم و ضخیم هستند، این بدان معنی است که آنها نرم و مناسب برای ارائه یک رنگدانه قوی و  رنگهای تند هستند. طیف رنگی که این برند ارائه می‌دهد، فوق العاده است. برخی از مدادهای این برند پایداری مشکوک در نور  دارند و ممکن است با گذشت زمان محو شوند، اما برای یک هنرمند یا دانش آموز مبتدی، این مدادها ارزش بسیار خوبی دارند.

مداد رنگی پریسماکالور بهترین ترکیب قیمت و عملکرد را برای اکثر افراد نشان می‌دهد. پریسماکالورها جزو نرم‌ترین مدادهای رنگی هستند و همچنین ارزان‌تر از بسیاری دیگر از مدادهای درجه یک هنرمندی هستند.اما انها کامل نیستند، نرمی آنها به این معنی است که آنها یک نقطه را مانند مدادهای سخت تر نگه نمی دارند، که می‌تواند برای هنرمندانی که از کار دقیق لذت می‌برند آزار دهنده باشد.از مشکلات برند پریسماکالورها این است که نرمی آنها به این معنی است که باید آنها را بیشتر تیز کنید و ممکن است در معرض شکستگی قرار گیرند.

Steadtler

برند مداد رنگی استدلر
برند مداد رنگی استدلر

مداد رنگی استدلر که در مدل های شش ضلعی و مثلثی عرضه می شوند، یکی دیگر بهترین مارک مداد رنگی و قیمت مناسب و ارزان هستند که سعی می‌کنند استانداردهای برخی از شرکت های رده بالا را رعایت کنند و در عین حال از قیمت جذابی برخوردار باشند. با داشتن یک هسته مومی نسبتا سخت، این مدادها به راحتی تیز می‌شوند و کاملا بادوام هستند، اما بسیاری از آنها را بیش از حد مومی می‌دانند و در یک شکایت مرتبط، رنگی که از بین می‌برند می تواند کاملا کدر در نظر گرفت. مداد رنگی steadtler  در یک جعبه مقوایی استارندارد عرضه می‌شود.

این مدادهای رنگی مزایای زیادی نسبت به مدادهای پاستلی قبلی دارند:

·       عملکرد فشرده تر

·       نتایج بادوام تر

·       دست‌ها به لطف پوشش محافظ تمیز می‌مانند

Derwent

بهترین مارک مداد رنگی و قیمت درونت
بهترین مارک مداد رنگی و قیمت درونت

مدادهای Derwent  یکی دیگر از بهترین مارک‌های مداد رنگی و قیمت مناسب است که قدرت پوشانندگی موم را دارند، اما مانند روغن می‌لغزند. کیفیت حرفه ای با هسته قوی، رنگدانه بسیار غنی و کمترین تراشه و گردگیری.

فرمول منحصر به فرد هر مداد Derwent  نوید یک پایان تمیز را در هر بار می‌دهد. هنرمندان حرفه ای این محدوده را به دلیل نقطه قوت، رنگ های زنده و صاف، توانایی‌های ترکیب رنگ و لایه بندی و رنگ‌های روشن بر روی طیف وسیعی از کاغذهای هنرمندان ستایش کرده‌اند. Derwent  همچنین به زیبایی با طیف وسیعی ازوسایل و لوازم جانبی هنرمندان از جمله قلم‌های ترکیبی و کنده‌های کاغذ ترکیب می‌شوند. رنگدانه‌های با کیفیت به کار رفته در مدادها تضمین می کند که اثار هنری شما به بهترین اثر تبدیل خواهد شد. مدادها همچنین در برابر شکستگی مقاوم هستند و دارای یک هسته قوی هستند که می‌تواند در برابر تراشیدن مقاومت کند و آنها را هم برای کارهای دقیق و هم برای ضربه‌های گسترده ایده‌آل می کند.

این مداد رنگی‌ها علاوه بر عملکرد استثنایی خود، ارزش زیادی نسبت به قیمت دارند. برند derwet شامل مقدار سخاوتمندانه‌ای از مداد است که به شما اطمینان می دهد که رنگ های زیادی برای انتخاب دارید و به شما امکان می دهد حتی پیچیده ترین پروژه‌ها را بدون تمام شدن سایه‌های مورد علاقه خود تکمیل کنید.

یک پیشنهاد ویژه

رنگ یکی از اجزای حیاتی هر اثر هنری است و مداد رنگی مناسب می‌تواند تفاوت را در زنده کردن یک بینش ایجاد کند. آشنایی با بهترین مارک مداد رنگی و قیمت آنها می‌تواند نیازهای هنرمندان را برآورده کنند و به خلق اثرات هنری کمک کنند. برای آشنایی و خرید مداد رنگی با کیفیت به سایت تحریر گستر مراجعه کنید و یا با شماره 02188325184 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *