لوازم التحریر

پاکت بسته بندی و انواع آن

پاکت بسته بندی

در دنیای امروزی ، پاکت بسته بندی به عنوان یکی از مهم ترین وسایل برای حفاظت، تجارت، بازاریابی وحمل و نقل محصولات است. از آنجایی که افراد و مشاغل به دنبال رویکردهای بسته‌بندی سازگارتر با محیط زیست هستند، پاکت‌های بسته بندی کرافت یکی از گزینه‌های موثر برای برآورده کردن خواسته‌ها است. در میان گزینه های مختلف بسته‌بندی، پاکت بسته بندی کرافت به دلیل مقرون به صرفه بودن و سازگاری با محیط زیست به جایگاه خوبی رسیده است.

بهترین پاکت بسته بندی ( کرافت)

برای تولید پاکت بسته بندی، ازکاغذ کرافت استفاده می‌شود. کرافت از کلمه آلمانی ( استحکام) گرفته شده است و کاغذ کرافت دقیقا همین است. فرآیند تولید کاغذ کرافت در ابتدا توسط یک شیمیدان آلمانی به نام کارل اف دال در سال ۱۸۷۹ طراحی شد. در این صنعت، تراشه‌های چوب در معرض حرارت شدید قرار می‌گیرند که آنها را به خمیر جامد تجزیه می‌کند و سپس خمیر کاغذ غربال شده، شسته و سفید می‌شود و شکل نهایی خود را به عنوان کاغذ قهوه ای رنگ که همه ما می‌شناسیم به خود می‌گیرد. این فرآیند، کاغذ کرافت را مستحکم می‌کند( از این رو نام آن، به زبان آلمانی استحکام است).

کرافت به مراتب از کاغذ هاای معمولی بازیافت پذیرتر است. این نوع پاکت‌ها در بسیاری از صنایع به عنوان یک پاکت بسته‌ بندی ایده آل و محبوب شناخته شده است. در صنعت بسته بندی، کاغذ کرافت نه تنها قوی و بادوام است، بلکه بسیار تطبیق پذیر است و امکان چاپ با رنگهای مختلف و با کیفیت فراهم می‌کند.

پاکت بسته بندی چیست؟

پاکت بسته بندی معمولا به عنوان شاپینگ بگ و پاکت‌های خرید شناخته می‌شود و کاربرد دیگر این پاکت‌ها در بسته‌بندی است و معمولا بسیاری از آنلاین شاپ‌ها و فروشگاه‌ها از این محصول برای بسته بندی غذا، محصولات آرایشی و بهداشتی، لباس و هر چیزی که فکرش را بکنید، استفاده می‌کنند. کسب و کارها برای انتخاب پاکت متناسب باید با نوع محصولات خود، هزینه‌ها، اثرات زیست محیطی، حفاظت از محصول و شرایط حمل و نقل را در نظر بگیرند. کرافت، محکم و در عین حال سبک است و توانسته نیازهای بسیاری از مشاغل را هم برای تولید کننده و هم مصرف کننده برآورد سازد. کرافت به عنوان بهترین گزینه بین پاکت‌های بسته بندی شناخته می‌شود.

انتخاب پاکت بسته بندی مناسب برای کسب و کار

در انتخاب پاکت بسته بندی مناسب هر کسب وکار باید به اندازه و وزن محصولات، نوع محصولات، میزان بودجه و شرایط حمل و نقل توجه کرد. بسته بندی مناسب و شکیل می‌تواند رضایت مشتری را بهبود ببخشد و هزینه‌ها را کاهش دهد. بنابراین، ارزش آن را دارد که بهترین پاکت‌های بسته بندی برای نیازهای تجاری انتخاب شود. بسته بندی هر برند اولین نقطه شناخت و تماس فیزیکی بین برند تولید کننده و مشتریان است. بنابراین مهم است که بسته بندی تاثیر خوبی داشته باشد. طراحی اختصاصی و زیبا و کیفیت بسته بندی شما می‌تواند باعث افزایش بازدهی محصولات، افزایش میزان فروش و رضایتمندی مصرف کنندگان شود. پاکت بسته بندی از نظر زیست محیطی مسئول است و جایگزین مناسبی برای شیشه، فلز، مقوا، پلاستیک و یا سایر مواد است.

امروزه آنچه که باعث موفقیت یک تجارت می‌شود، ارائه محصول با کیفیت، قیمت مناسب، به همراه بسته بندی شکیل است. برای برخی از افراد، خاص بودن پاکت بسته بندی نشانه‌ای از کیفیت بالای محصول داخل آن است و ازنظر روانشناسی افراد جذب بسته بندی‌های خاص و جذاب می‌شوند. یکی از عواملی که در کیفیت ارائه محصول تاثیر دارد نوع بسته بندی آن است. کرافت، به دلیل ارزان بودن و حمل و نقل آسان بسیار مورد توجه قرار گرفته است علاوه بر این ویژگی، تنوع در طرح های تولیدی آن و چاپ برند و رنگهای مختلف و مقاومت بالا، کرافت را به یکی ازبرترین پاکت‌های بسته‌بندی تبدیل کرده است که ضمن حفظ ایمنی محتویات داخل آن می‌تواند موجب رونق کسب و کار شود.

آشنایی با پاکت‌های بسته بندی تجدید پذیر

نگرانی‌ روزافزون برای محیط زیست، پاکت بسته بندی سازگار با نحیط زیست را به یک گرایش محبوب در دنیای تجارت تبدیل کرده است. راه اندازی یک تجارت بسته بندی سازگار با محیط زیست می‌تواند یک تلاش پرسود باشد زیرا نه تنها به کاهش اثرات زیست محیطی کمک می‌کند بلکه یک نقطه فروش منحصر به فرد برای مشاغل نیز ایجاد می‌کند. یکی از مزایای پاکت کرافت قابلیت بازیافت آن است. قابلیت تجدید پذیری پاکت‌ها به عنوان یک راه حل پایدار در صنعت بسته‌بندی مورد توجه قرار گرفته ایت. پاکت بسته‌بندی کاغذی نه تنها سازگار با محیط زیست هستند، بلکه جایگزینی شیک، بادوام و خلاقانه برای کیسه‌های پلاستیکی یکبار مصرف به مردم می‌دهند.

مزایای پاکت بسته بندی

قابلیت تجدید پذیری و استفاده مجدد

پاکت‌های بسته بندی سازگار با محیط زیست، غیر سمی

چاپ با انواع رنگ ها

حفاظت از محیط زیست و صرفه جویی در هزینه‌ها

جایگزین عالی برای کیسه‌های پلاستیکی

معایب پاکت بسته بندی

مقاومت کم

نیازه به تهویه

در برخورد با آب غیرقابل استفاده می‌شوند

برای انتخاب پاکت بسته بندی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

نوع محصول

در انتخاب پاکت بسته‌بندی اول باید به نوع محصولات توجه کرد . اگر محصول مواد غذایی باشد، باید به سالم و ایمن بودن بسته‌بندی ها توجه کرد و یا در یکسری محصولات استحکام پاکت‌ها از مهم ترین عوامل است.

قیمت

خرید هر محصولی به صورت عمده و در اقلام بالا، باعث کاهش قیمت آن محصول می‌شود. پاکت بسته‌بندی کرافت نیز از این قاعده مستثنی نیست.

ابعاد پاکت گراف

باتوجه به کاربردهای گوناگون این پاکت‌ها در ابعاد مختلفی تولید و عرضه می‌شوند.

تحمل سنگینی(گرماژ)

پاکت بسته بندی از کاغذی به نام کاغذ کرافت تولید می‌شوند، کاغذ کرافت دارای ویژگی‌هایی مانند مقاومت بالا در برابر پارگی و فشار است بدین ترتیب هر کدام از گرماژهای مختلف پاکت گراف برای حمل جرم خاصی از محصولات مورد استفاده قرار می‌گیرد، تنوع در گرماژهای این پاکت‌ها باتوجه به نیاز مصرف کنندگان متفاوت است. معمولا گرماژ پاکت بسته‌بندی از ۷۰ گرم تا ۱۲۰ گرم قابل اجرا است.

انواع پاکت بسته بندی

ساده

پاکت بسته بندی ساده
پاکت بسته بندی ساده

پاکت ساده بیشتر از کاغذ۷۰ گرم تا ۱۱۵ گرم قابل تولید است که مشتری با توجه به نوع محصولات و مصرف خود پاکت را انتخاب می‌کنند. این مدل از پاکت‌ها باتوجه به مدل ساده‌ای که دارند از قیمت مناسبی برخوردار هستند که مناسب ترین نوع بسته‌بندی برای فست فود، اغذیه، شیرینی، قهوه، آجیل و خشکبار است.

دسته دار

پاکت بسته بندی دسته دار
پاکت بسته بندی دسته دار

پاکت بسته‌بندی دسته دار بیشتر در فروشگاه‌ها و کافی شاپ‌ها استفاده می‌شود و نسبت به مدل بدون دسته قیمت بالاتری دارد. این مدل از کاغذ کرافت ۹۰ گرم تا ۱۲۰ گرم قابل سفارش است. پاکت دسته دار به دلیل حمل راحت امروزه در بسیاری از کسب و کارها استفاده می‌شود.

پنجره دار

پاکت بسته بندی پنجره دار
پاکت بسته بندی پنجره دار

پاکت بسته‌بندی پنجره دار با ایجاد فضایی به شکل‌های دایره یا مستطیل و مربع بر روی پاکت‌ها، امکان مشاهده محتویات داخل آن برای مصرف کننده فراهم خواهد شد، بدین منظور با تولید کرافت و ایجاد فضای پنجره دار که لایه‌ای از جنس پلی اتیلن شفاف است به عنوان محافظ عمل می‌کنند و مانع نفوذ آلودگی به داخل پاکت، کاربرد بسزایی دارد.

یک پیشنهاد اقتصادی

پاکت بسته بندی از ویژگی‌ها و تنوع مختلفی برخوردار است اما همگی آنها مزایای مشترکی دارند. قبل از خرید بهتر است ابتدا باتوجه به نیاز تجاری، مدل پاکت مناسب را مشخص کنید. در این مقلاله مزایا و معایب پاکت کرافت،کاربردهای آن و چگونگی تهیه این پاکت‌ها پرداختیم. شما با مراجعه به سایت تحریر گسترمی‌توانید از پاکت‌های کرافت تولید شده توسط این شرکت، دیدن کرده و به صورت آنلاین محصول مورد نظرتان را هم به صورت خرده و هم عمده سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *