لوازم التحریر

مرور خاطرات شیرین گذشته با لوازم تحریر نوستالژی

لوازم تحریر نوستالژی- تحریر گستر

لوازم تحریر نوستالژی، یکی از عواملی است که به طور قابل توجهی به خاطره‌ها و احساسات گذشته ما مرتبط می‌شود. این لوازم تحریر، با طراحی‌ها و استایل‌های خاص خود، ما را به دوران‌های گذشته باز می‌گردانند و احساس نوستالژی و شور و شوق را در ما بر می‌انگیزند. استفاده از لوازم تحریر نوستالژی، فرصتی است برای بازگشت به گذشته و تجربه کردن حس و حال زمانی که تکنولوژی های مدرن هنوز وجود نداشتند. این لوازم تحریر، به ما امکان می‌دهند تا با زمانی که همه چیز ساده‌تر و معنوی‌تر بود، ارتباط برقرار کنیم.

بنابراین، لوازم تحریر نوستالژی نه تنها یک ابزار کاربردی است، بلکه یک وسیله برای یادآوری زمانی که هنوز همه چیز ساده و زیبا بود، و ایجاد ارتباط عمیق با گذشته محسوب می‌شود. تحریر گستر در این مقاله به مرور لوازم تحریر نوستالژیک می‌پردازد و جایگزین‌های آن‌ها در دنیای امروز را معرفی می‌کند.

لیست لوزم تحریر نوستالژی

لوازم تحریر نوستالژی، لوازم تحریری هستند که در گذشته به شکل گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گرفتند و امروزه دیگر تولید نمی‌شوند یا به شکل محدودی تولید می‌شوند. این لوازم تحریر اغلب با خاطرات دوران کودکی و مدرسه ما گره خورده‌اند و یادآور روزهایی هستند که با شوق و ذوق به مدرسه می‌رفتیم. در نیای امروزی لوازم تحریر جدید جای لوازم تحریر قدیمی را گرفته‌اند و باعث توسعه و پیشرفت بزرگی در صنعت لوازم تحریر شده‌اند. در ادامه، لوازم تحریر نوستالژیک را توضیح داده و بهترین جایگزین آن‌ها در لوازم تحریر جدید را معرفی می‌کنیم.

مدادهای چوبی

مدادهای چوبی یکی از قدیمی‌ترین لوازم تحریر جهان هستند. این مدادها از یک مداد با نوک‌ تیز و یک چوب تشکیل می‌شوند و برای نوشتن، نقاشی و طراحی استفاده می‌شوند. مدادهای چوبی در انواع مختلف و با رنگ‌های مختلف موجود هستند. این نوع مداد به دلیل کاربرد بسیار بالای خود و قیمت متعادلی که دارد، همچنان جایگاه خود را از دست نداده است و در همه جای دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از پرطرفدارترین مدادهای چوبی در دنیا، مداد چوبی کورس ساخت اتریش است. این مداد با کیفیت بالای چوب خود و نوک روان و نرمی که دارد، از مناسب‌ترین جایگزین‌ها برای مداد چوبی قدیمی است.

دفترهای تعاونی

دفترهای تعاونی از محبوب‌ترین لوازم تحریر دهه 60 و 50 بودند. این دفترها از کاغذ سفید با خطوط مرتب و ریز تشکیل می‌شدند و در اندازه‌های مختلف موجود بودند. دفترهای تعاونی با قیمتی مقرون ‌به ‌صرفه به فروش می‌رسیدند و یکی از گزینه‌های محبوب برای دانش ‌آموزان بودند. دفترها و دفترچه‌های امروزی، از کاغذهای مرغوب‌تر و مقاوم‌تری ساخته می‌شوند و به همین دلیل کیفیت بسیار بهتری نسب به این نوع دفترها دارند. دفترچه‌های کورس، مصداق معروفی از این دفترها و دفترچه‌های با کیفیت جدید است.

یادآوری خاطرات شیرین کودکی با لوازم تحریر دهه 60- تحریر گستر
یادآوری خاطرات شیرین کودکی با لوازم تحریر دهه 60- تحریر گستر

مداد رنگی‌های چوبی

مداد رنگی‌های چوبی از دیگر لوازم تحریر نوستالژی کودکان هستند. این مداد رنگی‌ها از یک مداد قابل تراشیدن و بدنه چوبی رنگی تشکیل می‌شوند و برای نقاشی و طراحی استفاده می‌شوند. مداد رنگی‌های چوبی در طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها موجود هستند. مداد رنگی چوبی همچنان از متداول‌ترین لوازم تحریر کودکان و نوجوانان است و با پیشرفت‌هایی که در ساخت آن صورت گرفته است، حتی بیش از پیش طرفدار دارد. از نمونه‌های مداد رنگی خوش رنگ و با دوام، مداد رنگی کورس ساخت اتریش است که از طریق نمایندگی‌های خود در جای جای دنیا به فروش می‌رسد.

خودکارهای فلزی

خودکارهای فلزی نیز لوازم تحریر نوستالژی نوجوانان و بزرگسالان بودند. این خودکارها از بدنه‌ای فلزی و یک نوک فلزی تشکیل می‌شدند و برای نوشتن و یادداشت‌ برداری به کار می‌رفتند. اگرچه این خودکارها همچنان قابل استفاده هستند، اما تنها بخش کوچکی از خودکارهای بازار را تشکیل می‌دهند. بخش بزرگی از این مجموعه به خودکارها و روان نویس‌های ژلی اختصاص داده شده است که با بدنه‌ی نرم و استاندارد و جوهر روان خود، فرایند نوشتن را لذت بخش‌تر از همیشه کرده‌اند. از پیشگامان ساخت این نوع خودکارها، برند ژاپنی زبرا است که شهرتی جهانی داشته و به جرئت می‌توان گفت یک سر و گردن از تمام رقیبان خود بالاتر است.

تراش‌های فلزی

تراش‌های فلزی از لوازم تحریر ضروری برای استفاده از مداد چوبی هستند. این تراش‌ها از یک بدنه‌ی فلزی و یک تیغه‌ی تیز تشکیل می‌شوند و برای تیز کردن مداد استفاده می‌شوند. البته با توسعه دنیای لوازم تحریر، این تراش‌ها هم کمرنگ‌تر شده‌اند، چرا که دیگر کمتر کسی از مدادهای چوبی استفاده می‌کند و اکثریت جامعه، مداد نوکی یا اتود را جایگزین آن‌ها کرده‌اند. اگر شما همچنان از مداد چوبی برای کارهای روزمره استفاده می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم حتما اتودهای زبرا را امتحان کرده تا ببینید اختراع‌های جدید لوازم تحریر چقدر کار شما را راحت‌تر خواهند کرد.

پاک کن‌های لاستیکی

مداد پاک کن‌های لاستیکی از لوازم تحریر ضروری برای پاک کردن اشتباهات در نوشتن هستند. این مداد پاک کن‌ها از یک بدنه‌ی پلاستیکی و یک هسته‌ی لاستیکی تشکیل می‌شوند. مداد پاک کن‌های لاستیکی در انواع مختلف و با رنگ‌های مختلف موجود هستند.

جامدادی‌های کتابی

از دیگر لوازم تحریر قدیمی، جامدادی‌های کتابی بودند که از لوازم تحریر ضروری برای نگهداری وسایل به شمار می‌رفتند. این جامدادی‌ها از یک بدنه‌ی پارچه‌ای یا پلاستیکی و چند محفظه تشکیل می‌شدند و لوازم تحریر درون آن‌ها قرار می‌گرفتند. امروزه، صنعت لوازم تحریر از ابداع‌های چند منظوره بهره گرفته است و یک لوازم تحریر را برای چند کاربرد مختلف تولید می‌کند. پوشه‌های سوپربایند، علاوه بر اینکه حامل اسناد و مدارک مهم شما خواهند بود، حاوی محفظه‌هایی برای قرار گرفتن خودکارها و مدادهای شما در آن‌ها هم هستند. این یعنی یک تیر و دو نشان.

لوازم تحریر نوستالژیک و قدیمی- تحریر گستر
لوازم تحریر نوستالژیک و قدیمی- تحریر گستر

پانچ‌های کاغذی

پانچ‌های کاغذی از لوازم تحریر نوستالژی محبوب برای ساخت کارت‌های تبریک و تزئینات بودند. این پانچ‌ها از یک بدنه‌ی فلزی و یک تیغه‌ی تیز تشکیل می‌شدند و برای ایجاد اشکال مختلف در کاغذ استفاده می‌شوند. امروزه، ماشین‌های اداری جای این دستگاه‌های مکانیکی کوچک را گرفته‌اند و در زمان کمتر و با دقتر بیشتری این وظایف را انجام می‌دهند. ماشین‌های اداری سوپربایند از پرطرفدارترین انواع این دستگاه‌ها به شمار می‌روند.

خرید لوازم تحریر نوستالژی و جدید

اگر در میان لوازم تحریر نوستالژی و جدیدی که در بالا نام بردیم، قصد خرید لوازمی را دارید، بهتر است این لوازم تحریر را به طور مستقیم از تولیدکنندگان و نمایندگی‌های این برندها بخرید. در این صورت، اولا اینکه لوازم تحریر اورجینال و اصل خریداری خواهید کرد و دوما، این لوازم تحریر را به ارزان‌ترین قیمت ممکن در اختیار خواهید داشت. تحریر گستر، به عنوان نمایندگی رسمی برندهای کورس و زبرا در ایران و همچنین تولید کننده برند سوپربایند، این افتخار را دارد که در این راه همراه شما باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید لوازم تحریر نوستالژی، با شماره تلفن 02188325184 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *