لوازم التحریر

پاکت بسته بندی غذا و انواع آن

پاکت بسته بندی غذا

صنعت غذا در طول سالیان متمادی پیشرفت زیادی کرده است. مردم هم اکنون به لطف برنامه های شلوغ و البته راحتی، به سفارش آنلاین غذا روی آورده‌اند. این محبوبیت روز افزون باعث شده است که پاکت بسته بندی غذا به یک تجارت رو به رشد تبدیل شود.

پاکت بسته بندی غذا چه کاربردی دارد؟

بسته بندی مناسب غذا را برای مدت طولانی تری تازه نگه می دارد. پاکت بسته بندی مهر و موم شده به تازه و سالم نگه داشتن محصولات غذایی مانند کوکی‌ها، نان و… کمک می‌کند.  به عنوان مثال اگر نان در عرض چند دقیقه در بیرون باز بماند، ممکن است کهنه شود. اما زمانی که درپاکت‌های غذایی بسته بندی شود، می‌تواند برای مدت طولانی تری تازه و سالم باقی بماند. بنابراین واقعیت این است که  غذای مهر و موم شده ، زمان زیادی سالم می‌ماند.

بسته بندی مناسب محافظت از محصولات را فراهم می‌کند بسته بندی مانند ظروف فویل آلومینیومی به ایمن نگه داشتن مواد غذایی کمک می‌کند. البته هیچ مصرف کننده ای مایل نیست بسته‌ای را دریافت کند که فرورفته، خراشیده یا شکسته شده باشد. مواد بسته بندی با کیفیت پایین می‌تواند غذا را از بین ببرد و تجربه مصرف کننده را از بین ببرد. همچنین، زمانی که غذا به درستی بسته بندی نشده باشد، می تواند بر روند حمل و نقل تاثیر بگذارد و در نهایت منجر به شکست در تحویل ایمن غذا شود.

انواع بسته بندی غذا
انواع بسته بندی غذا

پاکت بسته بندی غذا چیست؟

بسته بندی خوب مواد غذایی، راحتی را هم برای شرکت و هم برای مشتریان فراهم می‌کند. امروزه، مردم سبک زندگی پر مشغله‌ای دارند که تقریبا همه به معنای واقعی کار می‌کنند. این منجر به سبک زندگی سریع می‌شود و افراد را به سمت غذاهای آماده سوق می‌دهد. این سبک زندگی باعث شده است که شرکت‌های بسته بندی مواد غذایی گزینه بیشتری برای محصولات بسته بندی مواد غذایی گزینه‌های بیشتری برای محصولات بسته بندی مواد غذایی تولید کنند. بنابراین راحتی به زندگی ما اضافه می شود.

حقیقت این است که پاکت بسته بندی غذا با کیفیت بالا نه تنها برای رستوران‌ها یا صاحبان  ان‌ها یا صاحبان غذا، بلکه برای افرادی که از آن استفاده می‌کنند نیز موهبت است. انواع مختلفی از بسته بندی مواد غذایی و ظروف غذای اماده از جمله ظروف مواد غذایی قابل تجزیه،ظروف پلاستیکی و بسیاری موارد دیگر ظاهر شده‌اند. کیسه‌های کاغذی از آنجایی که کاملا قابل استفاده مجدد، قابل بازیافت و زیست تخریب پذیر هستند در حالی که برای محیط زیست مفید هستند و حیات وحش کمتر تهدید می‌کنند، محبوبیت بیشتری پیدا می‌کنند.

نقش پاکت بسته بندی غذا

پاکت بسته بندی غذا یک صنعت در حال توسعه است و بخش ضروری از تولید مواد غذایی است و باید با هدف نشان دادن ارزش‌های زیست محیطی یک برند به مشتری باشد. بسته بندی مواد غذایی برای کمک به برندها و کسب و کارها طراحی شده‌اند که نه تنها ظاهر دلپذیری را ایجاد می‌کنندو باعث جذب مشتریان می‌شوند، بلکه پاکت بسته بندی مواد غذایی با قابلیت تازه نگه‌داشتن مواد غذایی باعث سهولت استفاده و راحتی می‌شوند.

آنچه که در مورد پاکت‌ها و جعبه های بیرون‌بر غذا یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود تنوع بالای این محصولات بسته‌بندی است. این محصولات از نظر سایز، مدل و طرح، تنوع بسیار زیادی دارند به شکلی که مناسب پک کردن بسیاری از محصولات موادغذایی و خوارکی  هستند.

امروزه برای هر نوع محصول غذایی پاکت یا جعبه مخصوصی از نظر شکل ظاهری و سایز طراحی می‌شوند. انتخاب پاکت بسته بندی غذا باید به نوع غذایی که تحویل می‌دهید بستگی داشته باشد.

چه موادی برای پاکت بسته بندی غذا استفاده می‌شود؟

مواد بسته بندی به شکل های مختلفی تولید می‌شود و کارکردهای مختلفی دارند. برای مواد بسته بندی ضروری است که بین ظاهر و عملکرد آن تعادل داشته باشد. انتخاب مواد بسته بندی ایده‌آل برای نوع خاصی از غذا بستگی به عملکردهایی دارد که بسته بندی باید انجام دهد.

دو نوع بسته بندی شیشه‌ای وجود دارد که بیشتر برای غذاها و نوشیدنی ها استفاده می‌شود.

از چوب برای جعبه‌ها و ابزار آشپزخانه استفاده می شود.

کاغذ معمولا به دلیل نفوذ پذیری بالا و ناتوانی در مهر و موم شدن با حرارت، برای نگهداری و حفاظت موقت مواد غذایی استفاده می‌شود.

پلاستیک‌ها رایج ترین و گسترده‌ترین موادی هستند که برای بسته بندی مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع پاکت بسته بندی غذا
انواع پاکت بسته بندی غذا

چرا غذاها به بسته بندی نیاز دارند؟

وظایف پاکت بسته بندی غذا به صورت بهداشتی و راحت انجام می‌دهد. جدا از ذخیره سازی، جنبه تبلیغاتی نیز در انتخاب بسته بندی مناسب مواد غذایی نقش بسزایی دارد.

عملکرد ذخیره سازی: غذاهایی مانند آرد، برنج و… را می‌توان به صورت جزئي و با بسته بندی مناسب عرضه کرد.  غذاهای بسته بندی شده را می‌توان با فضای کارآمدتری روی هم چید.

عملکرد حمل و نقل: حمل و نقل مواد غذایی بدون تاثیر بر کیفیت مواد غذایی بدون تاثبر بر کیفیت آنها در اثر فشار، ضربه، دما یا رطوبت تنها در بسته بندی مناسب امکان پذیر است.

عملکرد تبلیغات و فروش: غذاها و نوشیدنی‌های بسته بندی شده در بطری ها، قوطی‌ها یا کیسه ها نیاز به پوششی دارند که نمایانگر محتوای بسته باشد. این امر باعث می‌شود بسته بندی وسیله‌ای حیاتی برای بازاریابی باشد. علاوه بر این بسته بندی حاوی تمام اطلاعات لازم محصول، مانند جزئیات مواد تشکیل دهنده، منشا، محتوای غذایی و… است.

عملکرد محافظتی: یک هدف اولیه از بسته بندی مواد غذایی نگهداری مواد غذایی است. باید محصول را در برابر تاثیرات خارجی مانند نور، رطوبت، اکسیژن، گرما،میکروب ها محافظت کند.

پیشنهاد ویژه برای شما

پاکت بسته بندی غذا به عنوان یکی از عناصر ضروری ظروف غذای شما است. این چیزی است که شما را  به مشتری می‌رساندو قدرت تبلیغ زیادی دارد. بسته بندی فقط به ظاهر نیست، بلکه پایداری محصول نیز اهمیت دارد و همچنین می‌تواند در بازاریابی، فروش و توزیع کمک کند. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت تحریر گستر مراجعه کنید و با با شماره 02188325184 در ارتباط باشید.

1 دیدگاه در “پاکت بسته بندی غذا و انواع آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *