لوازم التحریر

آیا پاک کردن خودکار از کاغذ با اتو امکان پذیر است؟

لاک غلط گیر برای حذف اشتباهات

برای همه ما در مقطعی از زندگی پیش آمده است که هنگام نوشتن با قلم اشتباه کرده باشیم. ممکن است در حین انجام تکالیف مدرسه یا دانشگاه، در مجلات مورد علاقه ما، نوشتن نامه یا پر کردن فرم ها بوده باشد. این شما را به این فکر انداخته است که چگونه قلم را به طور تمیز پاک کنید یا لکه های جوهر را از روی کاغذ پاک کنید. چندین تکنیک مختلف برای پاک کردن جوهر قلم از روی کاغذ وجود دارد که هر کدام مزایا و معایبی دارد ولی امروزه پاک کردن خودکار از کاغذ با اتو بسیار سرو صدا کرده است.

انواع جوهر:

در دنیای حوادث ناگوار و تصادف روزمره ، ریختن جوهر و آثار مداد رنگی از رایج ترین مقصران در ایجاد لکه بر روی لباس و مبلمان است، به خصوص اگر بچه دارید. نکات بسیار خوبی را در مورد نحوه پاک کردن لکه های جوهر و مداد رنگی از لباس و سایر پارچه ها به اشتراک می گذارد. مراحلی که باید برای پاک کردن جوهر طی کنید به نوع جوهری که استفاده می کنید بستگی دارد:

جوهر مبتنی بر آب:

اگر جوهر بر پایه آب بود، مورد را روی دستمال کاغذی مرطوب دیگری پاک کنید. شما شروع به مشاهده جوهر در حال انتقال به لکه می کنید. همچنین استفاده از شوینده ها برای از بین بردن جوهر های مبتنی بر آب میتواند بسیار کارساز باشد. همچنین پاک کردن خودکار از کاغذ با اتو بسیار کاربردی و راحت است.

از بین بردن لکه های بال پوینت:

جوهر بال پوینت بر پایه روغن است و نسبت به انواع دیگر جوهرها در برابر برداشتن مقاومت بیشتری دارد. این یک خط ضخیم و چسبناک روی کاغذ ایجاد می کند و میتواند به عمق الیاف نفوذ کند.

از بین بردن لکه های جوهر دائمی:

آخرین نوع قلم که برداشتن آن دشوار است، خودکار جوهر دائمی است. در این حالت آن را روی یک حوله کاغذی قرار دهید و الکل را روی لکه بمالید. حتما این را روی یک درز داخلی تست کنید تا مطمئن شوید که به رنگ لباس یا کاغذ شما آسیب نمی رساند.

پاک کردن خودکار از کاغذ با اتو چگونه امکان پذیر است؟

هنگامی که حرارت اعمال می شود، آن جوهر ناپدید میشود. میتوانید این کار را با یک کبریت یا اتو انجام دهید تا یک صفحه کامل نوشته را پاک کنید. اگر از یک خودکار معمولی استفاده کنید، نوشته پس از استفاده از شعله روی آن از بین نمی رود، مگر اینکه کاغذ خود را کاملا بسوزانید.

پاک کردن خودکار از کاغذ با اتو یک روش نوین و کاربردی است. یک دستمال حوله ای یا کاغذی را روی لکه چربی گذاشته سپس در کمترین حالت حرارت اتو را روی آن قرار دهدی. چربی به راحتی از روی کاغذ پاک شده و به دستمال میچسبد. 

 پاک کردن خودکار از کاغذ به چند دلیل اصلی دشوار است:

اگر تا به حال برایتان پیش امده است که خودکار به طورتصادفی روی کاغذ نشت کند، احتمالا برای از بین بردن لکه با مشکل مواجه شده اید.

جوهر در لایه کاغذ نفوذ میکند، برخلاف گرافیت مدادی که روی لایه بالایی کاغذ می ماند. میزان نفوذ جوهر در کاغذ، از کاغذی به کاغذ دیگر متفاوت است. به همین دلیل است که نمی توانید جوهر را همانطور که آثار ایجاد شده توسط مداد را پاک می کنید، پاک کنید.

جوهر قلم فواره ای حاوی رنگ ها و رنگدانه های دیگری است که با الیاف کاغذ چسبیده و به لایه های کاغذ نفوذ می کند و حذف آن را سخت می کند. قلم های توپی بر روی جوهر مبتنی بر روغن کار می کنند و حتی اگر به عمق جوهر پایع آب وارد کاغذ نمی شوند، به کاغذ می چسبند، به همین دلیل است که برخی از تکنیک های حذف آن ممکن است به کاغذ آسیب برساند.

آیا پاک کردن خودکار از کاغذ با اتو همیشه امکان پذیر است؟

همه انواع جوهر قلم ها در اثر گرما یا نور خورشید محو نمی شوند. برخی از جوهرها، مانند جوهرهایی که با فرمول های دائمی یا ضدآب ساخت شده اند ، در برابر محو شدن و پاک شدگی مقاوم تر هستند و بهتر از سایرین در برابر گرمای اتو و نور خورشید مقاومت می کنند.

پاک کردن خودکار از کاغذ با اتو فقط زمانی امکان پذیر است که از قلم های خاصی استفاده می کنیم که جوهر حساس به حرارت استفاده می کنند. هنگامی که حرارت اعمال می شود، آن جوهر ناپدید میشود. حتی میتوان این کار را با یک کبریت ، فندک نیز انجام دهید. در واقع جوهر مخلوطی از آب و رنگ است. هنگامی که جوهر گرم می شود، آب مخلوط به آرامی تبخیر می شود و ما با رنگ باقی می مانیم. به همین دلیل است که نوشته ها روشن تر و نازک تر میشوند.

گرمای اتو بر جوهر خودکار چه تاثیری دارد؟

مانند هر مایع دیگری ، تغییر دما بر جوهر چاپگر تاثیر می گذارد. گرما دشمن اصلی کارتریج های جوهر است. این به این دلیل است که گرما می تواند باعث گسترش حباب های هوا در داخل کارتریج و نشت جوهر شود.

کریگ بیلز توضیح میدهد که چگونه مقداری جوهر هنگام گرم شدن ناپدید می شود و پس از سرد شدن دوباره ظاهر میشود. قلم های جوهر ترموکرولیک با رنگهای لوکو پر شده اند که با گرم شدن یا سرد شدن تغییر شکل می دهند. هنگامی که این رنگ های ترموکرولیک گرم میشوند و به دمای معینی می رسند ، دیگر نور را منعکس نمی کنند و نامرئی می شوند.

انواع روش های پاک کردن خودکار کاغذ:

پاک کردن خودکار از کاغذ با اتو ممکن است برای تمامی جوهر ها پاسخگو نباشد ولی روش های زیادی برای از بین بردن جوهر میتوان تست کرد.

جوهرپاک شدنی:

استفاده راحت از خودکارهای پاک کن دار برای نوشته ها
استفاده راحت از خودکارهای پاک کن دار برای نوشته ها

یکی از روش های رایج برای پاک کردن خودکار از روی کاغذ، استفاده از جوهر پاک شدنی است. جوهر پاک شدنی کاربر پسندتر از جوهری است که نمی توان آن را پاک کرد، مخصوصا برای کسانی که اغلب هنگام نوشتن اشتباه می کنند. اغلب به صورت جوهر آبی عرضه می شود و عبارت قابل پاک شدن روی بسته بندی آن یافت می شود. برخی از برندها مجموعه های ویژه ای از جوهر های پاک شدنی دارند که اغلب حاوی یک پاک کن در طرف مقابل قلم هستند، مشابه جایی که پاک کن روی مداد قرار دارد.

در قلمرو ابزارهای نوشتاری، قلم پاک شدنی به عنوان یک شگفتی مهندسی مدرن برجسته می شود. برای بسیاری، توانایی پاک کردن جوهر به راحتی آثار مداد، منبع جذابیت و راحتی عمل است.

 بهترین برند خودکار جوهر پاک شدنی:

Pilot

خودکارهای برند pilot این امکان را به شما می دهد که به طور تمیز بنویسید، به سادگی اشتباهات خود را با گل میخ پاک کن پاک کنید و جوهر را به طور جادویی ناپدید کنید. جوهر ژل منحصر به فرد به گرمای ایجاد شده در اثر گرمای ایجاد شده در اثر مالش پاسخ می دهد و ب شما امکان می دهد اشتباهات خود را تصحیح کنید.

استون:

استفاده از استون برای پاک کردن خودکار از کاغذ
استفاده از استون برای پاک کردن خودکار از کاغذ

در حالی که برای هر نوع قلمی کار نمی کند، اگر می خواهید جوهر را از قلم های توپ پوینت یا ژل بردارید، استون یک پاک کننده جوهر مناسب است. با توجه به اینکه استون دارای خواص شیمیایی است که رنگدانه های جوهر را تجزیه می کند، می توان از آن برای رفع اشتباهات ناخواسته استفاده کرد. برای پاک کردن خودکار از کاغذ با استون، مقدار کمی استون رابه یک سواب پنبه ای اضافه کنید و به آرامی محل جوهر را مالش دهید. برای جلوگیری از انتقال جوهر به صفحه بعدی، یک دستمال کاغذی زیر صفحه قرار دهید و استون را با دقت بمالید.

الکل:

سعی کنید برای پاک کردن جوهر، الکل بمالید. الکل معمولا برای از بین بردن لکه های جوهر استفاده می شود. بنابراین می توانید ان را روی هر کاغذی که می خواهید، جوهر آن را پاک کنید. اگر فقط مقدار کمی جوهر دارید، از یک سواب پنبه استفاده کنید.

پاک کن شنی:

انواع روش ها برای پاک کردن خودکار و جوهر
انواع روش ها برای پاک کردن خودکار و جوهر

 این یک روش حذف جوهر بسیار ساده است که برای آن فقط به 800-1000 شن یا کاغذ سنباده بسیار ریز، یک مداد با پاک کن و کمی چسب نیاز دارید. یک تکه کوچک از کاغذ سنباده را به اندازه پاک کن در انتهای یک مداد مقداری چسب به پاک کن مدادتان بزنید و کاغذ سنباده را روی آن اضافه کنید. برای پاک کردن جوهر، مداد را بردارید و به سمت کاغذ سنباده را به آرامی روی جوهر بمالید. مراقب باشید که به شدت مالش نکنید، در غیر این صورت خطر ایجاد سوراخ در صفحه را دارید.

لاک غلط گیر:

استفاده از لاک غلط گیر برای حذف اشتباهات
استفاده از لاک غلط گیر برای حذف اشتباهات

اگرچه لاک غلط گیر جوهر را پاک نمیکند، اما می تواند جوهر را طوری بپوشاند که انگار پاک شده است. مایع اصلاحی که اغلب با نام های تجاری wite-out شناخته میشود، مایعی متراکم است که اغلب به رنگ سفید است که برای پوشاندن علائم تصادفی یا خطاهای روی کاغذ در نظر گرفته شده است. مایع اصلاح معمولا با یک اپلیکاتور کوچک با نوک تسفنجی اعمال می شود.

یک پیشنهاد ویژه

جوهر های قلم از رنگدانه ها و رنگ هایی تشکیل شده است که در یک حلال حل می شوند. هنگامی که در معرض گرما یا نور خورشید قرار می گیرند، این رنگدانه ها میتوانند شکسته شوند و رنگ خود را از دست بدهند و باعث محو شدن جوهر شوند. همین ویژگی جوهرها پاک شدن خودکار از کاغذ با اتو را امکان پذیر میکند. جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت تحریر گستر مراجعه فرمایید و یا با شماره 021-86096738 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *