لوازم التحریر

انواع پاک کن ها و کاربرد آن ها

انواع پاک کن ها

انواع پاک کن ها نوشت افزارهایی مهم و حیاتی هستند که در میان لوازم تحریر کاربرد بسیار زیادی دارند. یک خطای ساده حین نوشتن شما را به این ابزار نیازمند می‌کند، بنابراین بدیهی است که شناخت انواع پاک کن ها به شما کمک بسیاری می‌کند تا انتخاب درستی داشته باشید. برخلاف تصور افراد، در بعضی موارد تخصصی‌تر خرید تنها یک پاک کن معمولی پاسخگوی تمام نیازهای ما نیست و بایستی مطابق نوع کاربردی که داریم، برای انتخاب بهترین نوع پاک کن خود دقت کنیم.

در زمان گذشته پاک کن‌ها تنوع زیادی نداشتند اما در حال حاضر تنوع و گوناگونی این محصول به قدری ‌است که لازم است آنها را کامل‌تر بشناسیم. اگر قصد خرید پاک کن دارید و نمی‌دانید کدام نوع را انتخاب کنید، در این مقاله همراه ما باشید.

معرفی انواع پاک کن‌ها

پاک کن وینیل

پاک کن‌های وینیل از ماندگار‌ترین و مقاوم‌ترین انواع پاک کن ها به شمار می‌روند. این پاک کن‌ها به سادگی می توانند اشتباهات را از روی کاغذ پاک کنند، طوری که اثری از خطوط ترسیم شده به جا نماند. از ویژگی‌های پاک کن وینیل جمع شدن آشغال پاک کن یا فیتیله‌های آن به صورت گلوله‌ای است که این موضوع باعث تمیز ماندن محل کار شما می‌شود. ماندگاری پاک ‌کن‌های وینیل باعث شده که از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه باشند. با توجه به دقت و قدرت بالای پاک کن وینیل، از آن به عنوان انواع پاک کن طراحی نیز استفاده می‌شود. پاک کن‌های اتریشی کورس از جمله پاک کن‌های وینیل پرطرفدار در بازار هستند.

پاک کن لاستیکی

از دیگر انواع پاک کن ها موجود در بازار، پاک کن معمولی لاستیکی است که فروش بسیاری داشته و با توجه به قدمت آن افراد زیادی خواهان آن هستند. در گذشته این پاک کن‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های محدودی تولید شده و روانه‌ی بازار می‌شدند، اما امروزه پاک کن‌های لاستیکی در طیف گسترده‌ای از شکل‌ها، برند‌ها، ویژگی‌ها و… تولید می‌شوند. برای تولید پاک کن لاستیکی از صمغ یا لاتکس استفاده می‌شود. صمغ ماده‌ای گیاهی است که توسط نوع خاصی از درخت‌ها تولید می‌شود. به همین دلیل است که استفاده از این پاک کن‌ها برای پوست دست مضر نبوده و آسیبی به پوست وارد نمی‌کند. برای اینکه متوجه میزان تنوع در طراحی پاک کن‌های لاستیکی شوید، از انواع پاک کن برند کورس دیدن کنید.

پاک کن صابونی

مواد اولیه تشکیل دهنده پاک کن‌های صابونی پلاستیک است، به همین دلیل است که این پاک کن‌ها نرمی و انعطاف زیادی دارند. به طور معمول افرادی مانند نقاش‌ها، طراح‌ها و… از پاک کن‌های صابونی استفاده می‌کنند. این پاک کن‌ها به راحتی روی کاغذ سر می‌خورند و به دلیل شکل مستطیلی آنها، هنرمندان به راحتی می‌توانند هر نقص جزئی‌ای که در طرح‌های آنان وجود دارد را به سادگی و با کمک گوشه‌های این پاک کن از بین ببرند. از دلایل کاربرد زیاد انواع پاک کن ها مستطیلی لاستیکی نیز همین مورد است.

پاک کن خمیری

این نوع از انواع پاک کن ها نیز مانند پاک کن‌های صابونی در بیشتر موارد میان نقاشان و هنرمندان مورد استفاده قرار می‌گیرد. طرفداران زیادی که این نوع پاک کن دارد، خوش دست بودن آن را ثابت می‌کند. از مزایای خاص پاک کن‌های خمیری می‌توان به قدرت زیاد آن‌ها برای پاک کردن مواردی چون مداد رنگی، گچ، زغال و… از روی سطح کاغذ اشاره کرد. پاک کن‌های خمیری کاملا نرم هستند به هر شکلی که بخواهید در می‌آیند.

پاک کن اتودی

این دسته از انواع پاک کن، طرحی مشابه اتود دارند، به طوری که با یک دکمه فشاری قابل کنترل و تنظیم هستند. مغز این نوع از انواع پاک کن طراحی با توجه به بدنه آنها در سایزهای مختلفی تولید و عرضه می‌شود. دقیقا شبیه به اتودهای مدادی، مغز انواع پاک‌ کن اتودی را نیز می‌توان بعد از اتمام جایگزین کرد. در تکنیک‌های سیاه قلم که باید با پاک کن سایه‌های ظریف ایجاد کرد، پاک کن اتودی بسیار کاربردی است.

پاک کن برقی

این نوع پاک کن از جدیدترین انواع پاک کن ها بوده و به طور ویژه‌ای مورد استقبال طراحان قرار گرفته است. فرم و طراحی پاک کن برقی با ارگونومی دست متناسب است، همین موضوع باعث راحتی کار با این نوع پاک کن شده است. سر پاک کن‌های برقی قابل تعویض بوده و در دستگاه پاک کن برقی معمولاً از باطری‌های AAA استفاده می‌شود. سرعت بالای این پاک کن و سر ظریف آن، از مهم‌ترین دلایل محبوبیت پاک کن برقی هستند.

پاک کن برقی، از انواع مختلف پاک کن برای کاربردهای تخصصی یا فانتزی
پاک کن برقی، از انواع مختلف پاک کن برای کاربردهای تخصصی یا فانتزی

چرا پاک کن کورس را پیشنهاد می‌کنیم؟

با معرفی انواع پاک کن ها به شما این امکان را دادیم که با توجه به نیاز خود، پاک کن مورد نظرتان را خریداری کنید. اما چند نکته مهم وجود دارد که به آن اشاره می‎‌کنیم:

  • پاک کن‌های بی‌ کیفیت نه تنها قدرت پاک کنندگی زیادی ندارند، بلکه ممکن است برایتان حساسیت ‌زا باشند. این موضوع برای همه ما به خصوص کودکان مشکل ساز است. عموما برندهای مطرحی چون برند کورس که پاک کن خارجی است، محصولات مطمئن‌تر و با کیفیت‌تری تولید می‌کند تا مخاطب بتواند با آرامش خاطر از محصولات آن استفاده کند.
  • همانطور که می‌دانید، هرچه فیتیله‌های حاصل از سایش پاک کن روی کاغذ کمتر باشد پاک کن شما دیرتر تمام شده و صرفه اقتصادی بیشتری دارد. علاوه بر این، پاک کن‌هایی که ضایعات بیشتری دارند محیط اطراف شما را بیشتر کثیف می‌کنند و قطعا این مسئله برایتان خوشایند نخواهد بود. برای مثال، در پاک کن‌های برند کورس میزان ایجاد فیتیله بسیار کم بوده و همین موضوع موجب رضایت مشتریان می‌شود.
  • در هر یک از انواع مختلف پاک کن درجه سفتی مختلفی مشاهده می‌شود. می‌دانیم که پس از وارد آمدن میزان مشخصی فشار به پاک کن، ممکن است بشکند و خراب شود. به همین خاطر تولیدکنندگان پاک کن کورس برای آنکه بتوانند فشار وارد شده روی پاک کن را کم کنند، آنها را منعطف و متعادل می‌سازند.
  • پاک کن‌های کورس دارای جعبه‌های مقاوم و پوشش مقوایی در اطرافشان هستند. همین ویژگی باعث می‌شود پاک کن‌ها در جابجایی آسیب نبینند و همچنین هنگامی که از پاک کن استفاده می‌کنید فشار دست کمتری به آن وارد شود.

یک پیشنهاد خارق ‌العاده برای شما

برای خرید عمده لوازم تحریر به صورت مطمئن و آسان، فروشگاه اینترنتی لوازم‌ تحریر تحریر گستر پیشنهاد ما به شما است. این فروشگاه نمایندگی انحصاری برند کورس در ایران بوده و به صورت اختصاصی پاک کن و سایر لوازم این برند را به فروش می‌رساند. همچنین برندهای زبرا، تاریفولد و سوپربایند، از دیگر برندهایی هستند که تحریر گستر نمایندگی و یا تولید آنها را بر عهده دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید امن به صرفه، با شماره تلفن 02188325184 تماس حاصل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *