لوازم التحریر

دستگاه پانچ و صحافی چه کاربردهایی دارد؟

شناخت انواع دستگاه های صحافی و پانچ

دستگاه پانچ و صحافی معمولا در دفاتر، چاپخانه ها و سایر تنظیمات برای آماده سازی اسناد برای صحافی استفاده می شوند. انواع مختلفی از دستگاه پانچ و صحافی موجود است که هر کدام برای روش های صحافی و اندازه های سند خاص طراحی شده اند.

چه به دنبال صحافی گزارش های کتاب یا گزارش های سهام باشید، اولین قدم شما یک دستگاه پانچ و صحافی است. برخی از پانچ های اتصال از یک قالب پانچ های اتصال از یک قالب استفاده می کنند و با یک نوع ستون  سازگار هستند، در حالی که برخی دیگر به شما این امکان را می دهند که با استفاده از قالب قابل تعویض در الگوهای مختلف مشت بزنید. این اجازه می دهد تا از چندین نوع خار استفاده کنید. پانچ های صحافی با درج کننده های صحافی دست به دست می شوند. پانچ ها سوراخ های دقیق را ایجاد می کنند، درحالی که درج کننده های مکمل ستون ها در جای خود قرار می دهند و پروزه شما را تکمیل می کنند.

تاریخچه دستگاه پانچ و صحافی:

شاید باورش برایتان سخت باشد، اما ماشین های صحافی از اوایل قرن هجدهم وجود داشته اند. استفاده از چسب در صحافی در اوایل قرن بیستم آغاز شد. با این حال، استفاده از دستگاه های صحافی به عنوان لوازم ضروری اداری در دهه 1950 آغاز شد. در دهه 80 با ظهور چسب های پلیمری توموپلاستیک پیشرفت بیشتری در این زمینه حاصل شد. امروزه انواع مختلفی از دستگاه های صحافی با ویژگی ها و قابلیت های متمایز خود در دسترس هستند.

دستگاه های پانچ:

پانچ دستی: این ماشین ها برای سوراخ کردن کاغذ به کار دستی نیاز دارند. آنها اغلب برای نیازهای پانچ با حجم بالا استفاده می شوند.

پانچ الکتریکی: دستگاه های پانچ الکتریکی فرآیند سوراخ کرن را با استفاده از یک موتور الکتریکی خودکار می کنند. آنها برای پانچ با حجم متوسط تا زیاد مناسب هستند.

پانچ هیدورلیک: ماشین های پانچ هیدرولیک ماشین های سنگینی هستند که برای کاربردهای صنعتی استفاده می شوند. آنها از فشار هیدرولیک برای سوراخ کردن پشته های کاغذ استفاده می کنند.

دستگاه پانچ و صحافی ترکیبی: برخی از ماشین ها هم قابلیت صحافی را در یک واحد ارائه می دهند که فرایند آماده سازی سند را ساده می کند.

ماشین های صحافی:

دستگاه های صحافی شانه: دستگاه های صحافی شانه از خارهای شانه ای پلاستیکی برای اتصال اسناد استفاده می کنند. پس از سوراخ کردن کاغذ، شانه از سوراخ ها رد می شود تا صفحات محکم شود.

دستگاه اتصال سیم: دستگاه های اتصال سیم از سیم فلزی برای اتصال اسناد استفاده می کنند. سوراخ های پانچ شده با سیم رزرو می شوند تا اتصالی بادوام و ظاهر حرفه ای ایجاد کنند.

دستگاه صحافی سیم پیچ: دستگاه های صحافی کویل از سیم پیچ های پلاستیکی یا فلزی برای اتصال اسناد استفاده می کنند. سیم پیچ ها از طرق سوراخ های سوراخ شده وارد می شوند و سپس در انتهای آنها فشرده می شوند تا صفحات را در کنار هم نگه دارند.

دستگاه صحافی حرارتی: دستگاه های صحافی حرارتی از گرما برای فعال کردن نوارهای چسب روی روکش های صحافی از قبل چسبانده شده استفاده می کنند.

دستگاه صحافی کامل: دستگاه های صحافی کامل اغلب برای ایجاد کتاب ها و مجلات جلد شومیز استفاده می شود. آنها چسب را به ستوان فقرات سند می زنند و یک جلد را می چسبانند.

دستگاه زین دوخت: از دستگاه های زین دوخت برای تهیه کتابچه ها و مجلات استفاده می شود.

دستگاه پانچ و صحافی چه کاربردهایی دارد؟
دستگاه پانچ و صحافی چه کاربردهایی دارد؟

نکات مهم هنگام خرید دستگاه صحافی مناسب برای دفتر کار

قیمت:

اولین چیزی که خریدار هنگام خرید دستگاه صحافی مناسب برای دفتر به آن توجه می کند، قیمت آن است و این همان چیزی است که دستگاه های صحافی شانه را منحصر به فرد می کند. دستگاه صحافی شانه پلاستیکی در مقایسه با سایر دستگاه های صحافی مانند صحافی حرارتی، سیمی یا سیم پیچ بسیار مقرون به صرفه است.

تنوع:

یکی دیگر از مزیت های در نظر گرفتن شانه های پلاستیکی را در رنگ های مختلف مانند سرمه ای، زرد و مشکی خریداری کنید.

در دسترس بودن:

صحافی شانه برای مدت طولانی در بازار بوده است و برای سیستم صافی محبوب است.


استفاده در صنعت دستگاه پانچ و صحافی

پانچ های صحافی توسط طیف گسترده ای از مشاغل استفاده می شود. به طور کلی پانچ های صحافی قابل تعویض توسز چاپخانه ها و مراکز کپی استفاده می شود که حجم بالا و تنوع بالایی از صحافی را انجام می دهند. سیستم های تک پانچ توسط محیط های مختلف شرکتی مانند بانک ها، شرکت های خدمات مالی، دفاتر املاک و مستغلات اقدامات پزشکی استفاده می شود.

ویژگی های دستگاه پانچ و صحافی:

اگر به بیش از یک سبک اتصال می دهید، پانچ های قابل تعویض به شما کمک میکند تا بهره وری را به حداکثر برسانید. دستگاه های پانچ و صحافی قابل تعویض به شما اتعطاف پذیری می دهد تا سبک پابند خود را به همان راحتی که کفش های خود را تعویض می کنید تغییر دهید. پانچ های اتصال که قالب های قابل تعویض را پشتیبانی می کنند به شما این امکان را می دهند تا از 13 الگوی پانچ مختلف با یک دستگاه استفاده کنید. قالب های منحصر به فرد و قابل تعویض به سادگی  در جای خود قرار می گیرند. قالب ها به شما این امکان را می دهند که سبک صحافی خود را بدون سر و صدا تغییر دهید و فرآیند صحافی خود را تا حد امکان آسان می کند.

اسناد صحافی شده شما بازتابی از شما و تجارت شما هستند. انتخاب سبک صحافی مناسب می تواند به اندازه انتخاب کت و شلوار مناسب برای پوشیدن در یک جلسه مهم باشد. انواع پروژه هایی را که ایجاد می کنید د ر نظر بگیرید.

مهم نیست که کدام سبک صحافی را انتخاب می کنید،خواه سیم، شانه پلاستیکی ، سیم پیچ و…پانچ اولین قدم مهم در ایجاد اسناد و ارائه‌های صحافی حرفه ای است. از دستگاه پانچ و صحافی کوچک و دستی که برای دفاتر و کلاس ها و مصارف خانگی مناسب هستند تا منگنه های برقی سنگین با قالب های متعدد برای دفاتر بزرگ و چاپخانه ها.

دستگاه پانچ و صحافی و کاربردهای آن:

دستگاه پانچ و صحافی کلاسیک برای تبدیل صفحات ساده به کتابی با صحافی زیبا است. کسب و کارها از آن برای ارائه پیشنهادات برای مشتریان، راهنماها و دستورالعمل ها برای استفاده داخلی و مجلات و نوت بوک ها  برای چاپخانه های با حجم بالا استفاده می کنند. دستگاه پانچ و صحافی  را میتوان با انواع مختلفی از اتصالات یا خارها انجام داد.

دستگاه صحافی و پانچ چگونه کار می کند؟
دستگاه صحافی و پانچ چگونه کار می کند؟

الگوهای دستگاه پانچ و صحافی

هنگامی که به دنبال یک نوع دستگاه صحافی  تخصصی هستید، بهترین گزینه ها معمولا دستگاه های صحافی مدوار هستند که اپراتورها را قادر می سازند تا به راحتی بین الگوهای پانچ مختلف در یک دستگاه تغییر کنند. این قالب ها در انواع مختلفی از الگوهای پانچ وجود دارند.

به طور کلی، هر سبک از یک الگوی سوراخ جداگانه پشتیبانی می کند که با خارهای اتصال که به فرآیند اتصال خاص مربوط می شود، کار می کند.

برای فرآیند اتصال سیم از دو الگو پانچ متفاوت 2:1 و 3:1 استفاده می شود.

الگوی 2:1 دارای 2 سوراخ در هر اینچ و3:1 دارای 3 سوراخ در هر اینچ است. اولی از سوراخ های مستطیلی با 23 سوراخ در هر ورق A4 استفاده میکند. اما در الگوهای 3:1 از سوراخ های مربعی با 34 سوراخ در هر ورق A4 استفاده می شود.

اگر دستگاه اتصال سیم پیچی دارید، هیچ گونه سردرگمی در الگوی پانچ وجود نخواهد داشت زیرا از یک الگوی 4:1 استفاده میکند که معمولا یک سوراخ دایره ای 4 میلی متری ایجاد میکند. برخی از محلول های اتصال سیم پیچ نیز به جای سوراخ های دایره ای، از سوراخ های بیضی شکل پشتیبانی می کنند.

 کاربرد دستگاه صحافی چیست؟

دستگاه پانچ و صحافی دستگاه هایی هستند که عمل صحافی کتابها را به شکل ماشینی و آسان تر انجام می دهند. این دستگاه ها در انواع مختلف دستی، نیمه برقی و تمام برقی موجود هستند و هرکدام با قیمت متفاوتی انجام می شوند.

دستگاه های صحافی برای خودکار کردن فرآیند صحافی استفاده می شوند. درباره دستگاه های صحافی و لوازم جانبی از جمله پانچ ها، مجموعه های قالب، فینیشرها، درج کننده های سیم پیچ و بازکن های شانه ساز بیشتر آشنا شوید. زمان و تلاش مورد نیاز برای ایجاد ارائه های حرفه ای و سفارشی با دستگاه های صحافی که فرآیند را ساده می کندارائه های به حداقل برسانید.

انواع برندهای معتبر دستگاه صحافی:

SUPER BIND

OVEN

MAX

AX

بهترین برند دستگاه پانچ و صحافی چیست؟

super bind

دستگاه صحافی سوپر بایند
دستگاه صحافی سوپر بایند

سوپر بایند یک برند تایوانی است که دستگاه صحافی با کیفیت را روانه بازار جهانی کرده است . دستگاه های صحافی برند سوپ بایند برای پانچ و فنرزنی مدارک و اسناد با حجم بالا و در زمان کم کاربرد دارد. استفاده از این دستگاه به دلیل قابلیت های حرفه ای آن نیاز به تخصص حرفه ای ندارد.

در واقع دستگاه های صحافی برای هر مکان و فردی لازم است که افراد برای صحافی کتابها، جزوات، آلبوم ها، کاتالوگ ها و… به آن نیاز دارند.

شرکت تحریر گستر نماینده رسمی و انحصاری برند سوپر بایند است. جهت خرید انواع دستگاه صحافی این برند میتوانید به سایت تحریر گستر مراجعه فرمایید و سفارش خود را ثبت کنید.

مزایای استفاده از دستگاه صحافی سوپر بایند:

آسانی و سهولت کار با دستگاه ها

دارای مدلهای مختلف( دستی- نیمه برقی- تمام برقی)

ظرافت و سرعت بالا

بدنه فلزی و محکم

مراحل استفاده از دستگاه پانچ و صحافی

  • مراحله 1: اول از همه، شما باید قبل از صحافی، دستگاه را دقیق تنظیم کنید.
  • مرحله 2: کاغذی را که باید بسته شود جلد جلو جلد پشت را بردارید.
  • مرحله 3: چندین تکه از اسناد را بیرون بیاورید تا پانچ شوند. بسته به ظرفیت صحافی دستگاه پانچ و صحافی، میتوان همزمان چندین ورق کاغذ را پانچ کرد.
  • مرحله 4: حلقه آهنی مناسب را با توجه به ضخامت سند انتخاب کنید و انتهای حلقه آهنی بزرگتر را داخل شیار ثابت حلقه آهنی قرار دهید.
  • مرحله5:ورق های پوشیده شده را در شیار حلقه بسته قرار دهید و سپس دسته را به پایین فشار دهید.

یک پیشنهاد ویژه:

برای استفاده از دستگاه صحافی پانچ و صحافی فقط باید چند دقیقه وقت بگذارید تا یک سند یا کتاب زیبا صحافی شده داشته باشید. بنابراین نگران مکان قرار دادن یک سند کاغذی نخواهید بود. خواندن آن راحت تر و نگه داشتن آن بادوام تر است. برای خرید انواع دستگاه های صحافی به سایت تحریر گستر مراجعه کنید و یا با شماره tel:02188325184 تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *