لوازم التحریر

چگونه دستگاه صحافی مناسب برای دفتر کار انتخاب کنیم؟

شناخت بهترین دستگاه صحافی برای محیط کار

اگر عاشق ساختن کتاب های خود هستید، دستگاه صحافی یک سرمایه گذاری هوشمندانه است. این دستگاه ها به گونه ای طراحی شده اند که سوراخ هایی با فواصل مساوری روی کاغذ ایجاد کرده و سپس به شما کمک می کنند تا آنها را به یک ستون اتصال دهنده هدایت کنید. انتخاب دستگاه صحافی مناسب برای دفتر کار می تواند هم در زمان و هم در هزینه صرفه جویی کند. استفاده از این دستگاه ها برای صحافی مجلات، دفترچه ها و حتی کتاب های طراحی سفارشی خود استفاده کنید. این مهم است که بدانید که چه نوع محصول نهایی را میخواهید، زیرا هر دستگاه نوع خاصی از سوراخ را ایجاد میکند و نه تنها انواع خاصی از صحافی ، بلکه اندازه های مختلف کاغذ را نیز در خود جای می دهد.

دستگاه صحافی مناسب برای دفتر کار:

دستگاه های صحافی ماشین هایی هستند که فرایند صحافی را به صورت مکانیکی انجام می دهند. در گذشته صحافی به صورت سنتی با دست انجام می شد. اما امروزه دستگاه های جدیدی وارد بازار شده اند که این عمل را به صورت خودکار و غیر دستی انجام می دهند. صحافی  با هر یک از این وسایل به روشی متفاوت انجام می شود. این دستگاه ها در انواع دستی، نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک موجود بوده و هر کدام با قیمتی متفاوت به فروش می رسند.

اتصال اسناد تقریبا توسط هر کسب و کاری استفاده می شود. از کسب و کار های کوچک خانوادگی گرفته تا شرکت های بزرگ در سراسر جهان، از دستگاه صحافی مناسب برای دفتر کار استفاده می کنند.

چند نکته اصلی وجود دارد که باید هنگام تصمیم گیری در نظر گرفت:

انتخاب دستگاه صحافی مناسب برای دفتر کار شما می تواند سازماندهی و ارائه اسناد را تا حد زیادی بهبود بخشد.

سبک صحافی

مناسب ترین مدل صحافی را برای درخواست خود تعیین کنید. چه اتصال شانه ای، سیم بندی، سیم پیچی یا صحافی حرارتی باشد، ه روش مزایا متفاوتی از نظر دوام و ظاهر دارد.

ظرفیت صحافی

میانگین تعداد صفحاتی را که باید در یک زمان صحافی شود، ارزیابی کنید. برای حجم های زیاد، برای صرفه جویی در زمان و تلاش، دستگاه صحافی با ظرفیت پانچ بالاتر را انتخاب کنید.

اندازه سند

اندازه اسنادی را که اغلب صحافی می کنید در نظر بگیرید. مطمئن شوید که دستگاه صحافی می تواند اندازه های کاغذی را که معمولا استفاده می کنید، تحمل کند.

ویژگی های اضافی

به دنبال ویژگی های مفیدی باشید که میتوانند فرآیند صحافی را ساده تر کنند، مانند حاشیه های قابل تنظیم، پین های ازاد برای پانچ سفارشی و راهنمای کاغذ داخلی برای تراز دقیق.

دوام و شهرت برند

روی یک دستگاه صحافی از یک برند معتبر که به دلیل تولید تجهیزات اداری بادوام و قابل اعتماد شناخته شده است، سرمایه گذاری کنید.

نکات مهم هنگام خرید دستگاه صحافی مناسب برای دفتر کار

قیمت:

اولین چیزی که ه خریدار هنگام خرید دستگاه صحافی مناسب برای دفتر به آن توجه می کند، قیمت آن است و این همان چیزی است که دستگاه های صحافی شانه را منحصر به فرد می کند. دستگاه صحافی شانه پلاستیکی در مقایسه با سایر دستگاه های صحافی مانند صحافی حرارتی، سیمی یا سیم پیچ بسیار مقرون به صرفه است. همچنین قیمت شانه های جدید چندان زیاد نیست. آنها در هر قطعه سکه هستند. صحافی شانه ای پلاستیکی بهترین گزینه برای شماست اگر به بودجه خود پایبند هستید اما همچنان می خواهید اسنادتان برجسته باشند.

تنوع:

یکی دیگر از مزیت های در نظر گرفتن شانه های پلاستیکی را در رنگ های مختلف مانند سرمه ای، زرد و مشکی خریداری کنید. همچنین اگر میخواهید یک روکش شفاف برای اسناد خود داشته باشید، می توانید شانه های شفاف را انتخاب کنید. شانه های پلاستیکی از قطر 6 تا 52 میلی متر در دسترس هستند که به شما امکان می دهند تا کتابچه ها را تا حدودی ببندید.

در دسترس بودن:

صحافی شانه برای مدت طولانی در بازار بوده است و برای سیستم صافی محبوب است. بنابراین، در یافتن لوازم مورد نیاز برای اتصال شانه پلاستیکی با مشکلی مواجه نخواهید شد.

آشنایی با فرآیند صحافی :

فرآیند های صحافی دستگاه های صحافی
فرآیند های صحافی دستگاه های صحافی

اگر بخواهیم به تاریخچه صحافی در ایران نگاهی بیندازیم، درخواهیم یافت که این عمل سابقه بسیار طولانی دارد و در زمان صفویه به اوج خود رسیده است. به همین دلیل صحافی یکی از هنرهای بسیار قدیمی است که برای صحافی صفحات کتاب یا مجله به کار میرفته است. در حال حاضر تکنیک های متفاوت و جدیدی برای صحافی وجود دارد. برای صحافی انواع کتاب، مجله، کاتالوگ و جزوه از دستگاه ها و ماشین آلات جدید و مدرن استفاده می شود و صحافی را خیلی سریع انجام می دهند. البته با معرفی روش های جدید صحافی همچنان میتوان تفاوت صحافی دستی و ماشینی را احساس کرد. نحوه صحافی، پیچیدگی کار و تعداد تیراژها در نتیجه صحافی تاثیر بسزایی دارد. به همین دلیل باید از روش و تکنیک مناسب برای صحافی استفاده کرد تا شاهد کیفیت بالای کار شد.

صحافی چگونه انجام می شود؟

منظور از صحافی، کنار هم قرار دادن کاغذها و گاهی صحافی این اوراق است. با عمل صحافی میتوانید برگ ها کتاب، جزوه یا مجله را کنار هم قرار داده و محکم به هم وصل کنید. بسیاری از شرکت ها، سازمان ها ودفاتر اوراق خود را به منظور منسجم و مرتب کردن، صحافی می کنند. این موضوع برای تمامی مجموعه ها به ویژه شرکت ها و سازمان ها اهمیت بیشتری دارد. رزومه ها و پروپوزال های صحافی شده باید با شکل و شمایل زیبا به دست مخاطبان برسد تا تاثیر بسزایی در آنها داشته باشد. به همین دلیل است که این روزها افراد کمی از صحافی دستی استفاده می کنند و به سراغ صحافی ماشینی می روند. عمل صحافی به راحتی از طریق دستگاه های موجود انجام میشود و باعث افزایش کیفیت کار می شود.

انواع دستگاه صحافی مناسب برای دفتر کار

دستگاه صحافی چسب داغ

دستگاه صحافی چسب حرارتی یکی از قوی ترین دستگاه ها رد صنعت صحافی است که به چهار دسته اصلی تقسیم شده است:

  • دستی
  • برقی رومیزی
  • برقی صنعتی
  • برقی ایستاده

در این دستگاه ها یک مخزن برای گرم کردن چسب و یک شلنگ مخصوص برای ثابت نگه داشتن دمای چسب وجود دارد. این چسب ها در ابتدا به صورت جامد و دانه های شیری رنگ هستند که در مخزن دستگاه قرار می گیرند و در اثر اعمال حرارت به مایع تبدیل می شوند. چسب گرم شدن ورق ها را به هم متصل می کند. این چسب نیازی به خشک شدن ندارد و خیلی سریع خنک می شود.

دستگاه صحافی منگنه

 دستگاه  صحافی منگنه یکی از ساده ترین و رایج ترین دستگاه های صحافی است که در بسیاری از ادارات، سازمان ها و حتی منازل مورد استفاده قرار می گیرند. منگنه های موجود برای این کار مسی و گالوانیزه بوده و در موارد عادی از دو منگنه برای صحافی استفاده می شود. با افزایش ضخامت و تعداد کاغذها، تعداد منگنه ها افزایش یافته و به مقدار سه تا چهار می رسد.

از دستگاه صحافی منگنه برای تهیه انواع کاتالوگ، مجلات،لیست ها و موارد از این دست استفاده میشود. این اقلام وزن سبک، ظاهری مناسب و قیمتی ارزان تری دارند. به همین دلیل این دستگاه ها در صحافی بسیار پرکاربرد شده اند و بسیاری از افراد آن را به سایر دستگاه ای موجود ترجیح می دهند.

دستگاه فنر زن

دستگاه فنر زن یکی دیگر از نمونه های دستگاه صحافی مناسب برای دفتر کار است که تنوع زیادی دارد. تنوع زیاد در مدلها و برندهای ای دستگاه ها انتخاب و خرید آنها را کمی سخت تر کرده است. این دستگاه ها به صورت دستی، نیمه برقی و تمام برقی در بازار موجود است و هر کدام با قیمت متفاوتی به فروش می رسد. طبیعتا قیمت دستگاه های تمام برقی نسبت به مدلهای دستی و نیمه برقی گران تر است.

دستگاه فنر مارپیچی

دستگاه های فنر مارپیچی از جمله وسایل صحافی مورد علاقه بسیاری از کاربران هستند. عمل صحافی  در این دستکاه با پچ صفحات شروع میشود و سپس فنر با غلطک چرخان فنر را از سوراخ های پانچ عبور می دهد. پس از آن با حذف اضافات فنر، فرآیند صحافی به پایان میرسد. این دستگاه ها دارای دکمه رهاسازی و قابلیت تنظیم تعداد سوراخ های پانچ هستند. قیمت دستگاه فنر مارپیچ بر اساس ظرفیت پانچ، تعداد سوراخ پانچ وبرقی یا دستی بودن آن متفاوت است.

دستگاه دو فنر

دستگاه صحافی دو فنر یکی از دستگاه های پر کاربرد در صنعت صحافی است که در صحافی بسیاری از کتاب ها، دفترها و کاتالوگ کاربرد دارد.فنر دوبل فلزی با روکش پلاستیکی و بیشتر در رنگ های مشکی و سفید موجود می باشد. در دستگاه های فنر دوبل مانند دستگاه فنر مارپیچ ابتدا کاغذ پانچ میشود.

بهترین برند دستگاه صحافی مناسب برای دفتر کار:

SUPER BIND

چگونه دستگاه صحافی مناسب برای دفتر کار انتخاب کنیم؟
چگونه دستگاه صحافی مناسب برای دفتر کار انتخاب کنیم؟


سوپر بایند یک برند تایوانی است که دستگاه صحافی با کیفیت را روانه بازار جهانی کرده است . دستگاه های صحافی برند سوپ بایند برای پانچ و فنرزنی مدارک و اسناد با حجم بالا و در زمان کم کاربرد دارد. استفاده از این دستگاه به دلیل قابلیت های حرفه ای آن نیاز به تخصص حرفه ای ندارد. بسیاری از این دستگاه ها، صفر تا صد فرآیند صحافی از پانچ گرفته تا فنر زنی نهایی را به تنهایی انجام میدهد.

در واقع دستگاه های صحافی برای هر مکان و فردی لازم است که افراد برای صحافی کتابها، جزوات، آلبوم ها، کاتالوگ ها و… به آن نیاز دارند.

شرکت تحریر گستر نماینده رسمی و انحصاری برند سوپر بایند است. جهت خرید انواع دستگاه صحافی این برند میتوانید به سایت تحریر گستر مراجعه فرمایید و سفارش خود را ثبت کنید.

مزایای استفاده از دستگاه صحافی سوپر بایند:

آسانی و سهولت کار با دستگاه ها

دارای مدلهای مختلف( دستی- نیمه برقی- تمام برقی)

ظرافت و سرعت بالا

بدنه فلزی و محکم

خرید دستگاه صحافی مناسب برای دفتر کار:

انواع مختلفی از دستگاه صحافی مناسب برای دفتر کار وجود دارد، از دستی گرفته تا ویژگی های الکتریکی، کاملا الکتریکی و سیستم های خودکار.تنوع موجود بستگی به نوع سبک صحافی شما دارد. برای خرید بهترین و با کیفیت ترین دستگاه صحافی به سایت تحریر گستر مراجعه کنید و از انواع دستگاه های صحافی دیدن فرمایید. همچنین میتوانید از طریق شماره TEL:0415554558 با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *