لوازم التحریر

چه تفاوتی بین دستگاه صحافی مارپیچ و حرارتی وجود دارد؟

تفاوت های دستگاه صحافی و حرارتی

هر دستگاه صحافی یا جلد کتاب جایگاه خود را در جهان دارد، اما درست مانند مردم، هر دستگا صحافی مناسب برای هر کسب و کار یا حتی هر کاربرد در یک تجارت نیست. شناخت کاربرد دستگاه ها برای شما این امکان را می دهد تا تفاوت بین دستگاه صحافی مارپیچ و حرارتی را درک کنیم. صحافی کتاب در همه اشکال و اندازه ها موجود است. چه در حال انتشار کتاب خود باشید و چه در حال انتشار آن باشید، باید در مورد صحافی و آغاز فرآیند خود فکر کنید.

برای انجام چه کاری به کتاب خود نیاز دارید؟

ابتدا، بیایید به جزئیات کارهایی که باید کتاب خود انجام دهید نگاه کنیم. آیا به کتابی نیاز دارید که امکان ورق زدن کامل 360 درجه را فراهم کند؟ شما به سند خود نیاز دارید که حرفه ای به نظر برسد، مانند ارائه ها و پیشنهادات مشتری؟ آیا به چیزی نیاز دارید که سریع و کارآمد باشد، یا به چیزی نیاز دارید که انجام آن واقعا آسان باشد تا همه در دفتر شما بتوانند کتاب های خود را صحافی کنند؟

صحافی کتاب چند نوع است؟

صحافی به فرآیند چیدمان ایمن چندین ورق کاغذ اشاره دارد و این ورق ها اغلب در یک جلد قرار می گیرند.اگر ورق ها در داخل یک جلد صحافی شده باشند، پوشش معمولا ضخیم تر از ورق های کاغذ است و صفحات را محکم نگه می دارد.

ده ها روش برای صحافی کتاب وجود دارد و متخصصان خلاقانه صحافی و اتمام کار همیشه روش های جدیدی را ارائه می‌کنند. اما غرق نباشید. آنها در چهار دسته اصلی قرار می گیرند. هر یک دارای زیرمجموعه های زیادی است که ارزش بررسی دارد. زیرا هر یک از این انتخاب ها دارای مزایا و معایبی هستند.

1)     صحافی کامل

2)     زین دوخت

3)     شانه، مارپیچ، اتصال حرارتی

4)     صحافی کیس

چرا دستگاه صحافی مارپیچ و حرارتی مورد نیاز است؟

صحافی اسناد به دلایل مختلفی مفید است، از جمله:

حرفه ای: این روش چشمگیر برای ارائه کار شما است، خواه ارائه، نمونه کار، گزارش یا پایان نامه باشد.

آموزشی و اطلاعاتی: مطالب چاپی برای منابع مطالعاتی، مواد آموزشی و کتابچه های راهنما عالی هستند.

تبلیغاتی: اسناد صحافی شده مانند کتابچه ها و بروشورها میتوانند برای تبلیغ برند، محصول یا خدمات شما به مشتریان استفاده شوند.

احساساتی: یک سند چاپی راهی عالی برای ثبت خاطرات، اشتراک گذاری داستان ها یا نمایش هنر شماست.

تجاری: برای کسب درآمد از خلاقیت های خود( مثلا انتشار یک کتاب.)

تفاوت بین دستگاه صحافی مارپیچ و حرارتی:

اتصال مارپیچی شامل سوراخ کردن سوراخ های مشابه است، اما به جای شانه، یک سیم پیچ فلزی/پلاستیکی از طریق سوراخ ها عبور میکند. اتصال حرارتی کمی متفاوت است. صفحات کتاب با گرم کردن ستون فقرات جلد به ستون فقرات چسبانده شده است.

تفاوت بین دستگاه صحافی مارپیچ و حرارتی در مواد استفاده شده است. در صحافی مارپیچی، اسناد منتشر شده معمولا در پلاستیک صحافی می شوند. برعکس، اتصالات سیمی از فلز استفاده می کنند.

اصلی ترین تفاوت دستگاه صحافی مارپیچ و حرارتی اتصال مارپیچی بادوام تر در نظر گرفته می شود. با صحافی مارپیچی میتوانید کتاب صحافی شده را به طور کامل 360 درجه باز کنید. این به این معنی است که می توانید کتاب را به عقب تا کنید و صاف باقی می ماند.

صحافی مارپیچی

صحافی مارپیچی و کاربرد آن
انواع صحافی مارپیچی و کاربرد آن

صحافی مارپیچی از محبوب ترین روش های مگن و صحافی برای صحافی کتاب های جلد نرم هستند. این روش برای انواع پروژه های کتاب استفاده می شود. اینها شامل کتابچه های آموزشی و دستورالعمل، کتاب های کار و راهنمای تعمیر، لیست محصولات و قیمت، کتاب های دستورالعمل، نت های صحافی و کتاب های آموزشی و… است.

صحافی مارپیچی از یک سیم پیچ پیوسته فنر مانند برای اتصال کتاب به یکدیگر استفاده میکند. سیم پیچ از طریق یک سری سوراخ در امتداد یک لبه صفحات و جلد کتاب پیچیده شده است. هنگامی که سیم پیچ به طور کامل وارد شد، هر انتها برای محکم کردن آن در جای خود فشرده می شود. روش صحافی مارپیچی که به عنوان صحافی سیم پیچی نیز شناخته می شود، یک کتاب را به طور ایمن به هم متصل می کند و در عین حال به صفحات و جلد اجازه می دهد تا به راحتی در اطراف ستون فنر مانند آن بچرخند.

آیا اتصال مارپیچی بهتر است؟

دستگاه صحافی مارپیچ یک انتخاب عالی برای گزارش ها، ارائه‌های فروش، پیشنهادات، دایرکتوری‌ها، کتاب‌های آشپزی، کتابچه‌های دستورالعمل، و راهنمای نگهداری است. بسیاری از انواع کتاب ها و دفترچه ها به صورت مارپیچی صحافی می شوند زیرا مدیریت آنها آسان تر است.

بهترین برند دستگاه صحافی مارپیچ:

چه تفاوتی بین دستگاه صحافی مارپیچ و حرارتی وجود دارد؟
چه تفاوتی بین دستگاه صحافی مارپیچ و حرارتی وجود دارد؟

SUPER BIND

سوپر بایند یک برند تایوانی است که دستگاه صحافی با کیفیت را روانه بازار جهانی کرده است . دستگاه های صحافی برند سوپ بایند برای پانچ و فنرزنی مدارک و اسناد با حجم بالا و در زمان کم کاربرد دارد. استفاده از این دستگاه به دلیل قابلیت های حرفه ای آن نیاز به تخصص حرفه ای ندارد.

در واقع دستگاه های صحافی برای هر مکان و فردی لازم است که افراد برای صحافی کتابها، جزوات، آلبوم ها، کاتالوگ ها و… به آن نیاز دارند. اصلی ترین تفاوت بین دستگاه صحافی مارپیچ و حرارتی در این برند کیفیت و تنوع دستگاه مارپیچ آن است.

شرکت تحریر گستر نماینده رسمی و انحصاری برند سوپر بایند است. جهت خرید انواع دستگاه صحافی این برند میتوانید به سایت تحریر گستر مراجعه فرمایید و سفارش خود را ثبت کنید.

صحافی حرارتی

دستگاه صحافی حرارتی سند را به خوبی به یک ستون چسبنده می چسبانند و محصول نهایی جذاب و ظریفی را ایجاد می کنند. درست مانند صحافی نوار، استفاده از آن سریع، کارآمد و یادگیری نحوه انجام آن آسان است. شرکت هایی مانند coverbind ماشین هایی می سازند که قادر به صحافی بی نظیر جزوات و کتاب های شماست. بسیاری از دستگاه های صحافی حرارتی دارای انتخابگرهای اندازه پوشش خودکار، صفحه نمایشLCD و سایر فناوری ها برای رفع ابهام از فرایند هستند.

کاربرد دستگاه صحافی حرارتی و انواع آن
کاربرد دستگاه صحافی حرارتی و انواع آن

اتصال حرارتی شامل مراحل زیر است:

یک پوشش صحافی انتخاب کنید. در برخی موارد، دستگاه می تواند به صورت خودکار کمک کند. پس از بارگیری همه مواد و انتخاب پوشش اتصال دهنده، فرآیند گرمایش آغاز می شود. با ذوب چسب، دستگاه به صفحات ایجاد کنند. پس از گرم شدن چسب، باید خنک شود تا پیوند محکم و سفت شود.

 چه تفاوتی بین دستگاه صحافی مارپیچ و حرارتی باید مورد توجه قرار گیرد؟

  • قیمت
  • کاربردی بودن دستگاه
  • استفاده آسان
  • عمر بالا
  • قابلیت استفاده برای انواع مختلف کتابها و دفترهاو…
  • کیفیت

یک پیشنهاد ویژه:

تفاوتی که بین دستگاه های صحافی مارپیچ و حرارتی وجود دارد باعث میشود افراد هنگام خرید طبق نیازهای خود انتخاب مناسب تر و کاربردی تری داشته باشند. اصلی ترین تفاوت دستگاه صحافی مارپیچ و حرارتی اتصال مارپیچی بادوام تر در نظر گرفته می شود. جهت خرید و کسب اطلاعات بیشتر به سایت تحریر گستر مراجعه کنید و یا با شماره TEL:0218609673 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *