لوازم التحریر

پاک کردن لکه جوهر خودکار قدیمی از روی لباس و روش های مختلف آن

پاک کردن جوهر خودکار از لباس

قلم قدرتمندتر از شمشیر است، اما می تواند لکه های بزرگی نیز از خود به جای بگذارد و از آنجایی که لکه ها می توانند از جوهر مبتنی بر آب یا جوهر بال پوینت بر روغن به دست بیایند، پاک کردن لکه جوهر خودکار قدیمی از روی لباس میتواند از نظر سختی متفاوت باشد. صرف نظر از نحوه پاک کردن جوهر از لباس هایی مانند شلوار جین، پیراهن یا سایر پنبه ها، فقط به یک حلال خوب مانند الکل مالیدن، اسپری مو یا ضذعفونی کننده دست و همچنین به مواد شوینده مناسب نیاز دارید.

یادگیری نحوه پاک کردن لکه جوهر خودکار قدیمی از روی لباس

شاید پاک کردن لکه جوهر خودکار قدیمی از روی لباس کار ساده ای به نظر برسد، بخصوص در مقایسه با از بین بردن لکه های ماژیک یا رنگ. با این حال این فرآیند به کمی تفاوت های ظریف نیاز دارد. مانند از بین بردن انواع دیگر لکه ها، راه حل یکسانی برای پاک کردن جوهر از لباس وجود ندارد.

این به این دلیل است که جوهر می تواند بر پایه آب یا روغن باشد. جوهر بر پایه روغن غلیظ و چرب است و این لکه ها ترکیبی از رنگ و گریس هستند. این بدان معناست که باید اجزای روغنی را تجزیه کنید تا بتوانید لکه را از روی پارچه پاک کنید. جوهر مبتنی بر آب راحت تر پاک می شوند و نیازی به حلال نخواهد داشت.

چگونگی پاک کردن لکه جوهر خودکار قدیمی از لباس:

لکه های جوهر می توانند بسیار ماندگار و به سختی پاک شوند و ممکن است لباس مورد علاقه تان را در یک چشم به هم زدن تنها با یک قطره جوهر خراب کنید. لکه های جوهر ماژیک ها و توپی معمولا راحت تر از بین می روند زیرا از جوهر محلول در آب ساخته شده اند، در حالی که حذف خودکارهای جوهر کلاسیم ممکن است چالش برانگیز باشد.

وقتی لکه جوهر روی لباس خود پیدا کردید، مطمئن باشید که با کمی صبر می توان لکه جوهر را از بین برد. مراحل مختلفی  را برای پاک کردن لکه جوهر خودکار قدیمی از روی لباس را باید یاد گرفت. حذف جوهر از لباس نه تنها به نوع جوهر بلکه به نوع پارچه ای که با آن سر و کار دارید نیز بستگی دارد.

پاک کردن لکه جوهر خودکار قدیمی از لباس:

گام اول: تست ثبات رنگی

یک حلال مانند الکل، اسپری مو یا ضدعفونی کننده دست را با یک سواب پنبه ای روی قسمتی از لباس بمالید و بگذارید 1تا3 دقیقه بماند. با حوله کاغی لکه دار کنید و اگر رنگی روی حواه نرفت، به کارتان ادامه دهید.

 گام دوم: اضافی را حذف کنید

جوهر اضافی را با دستمال کاغذی پاک کنید تا جوهر از روی لباس پاک شود. حوله کاغذی را زیر لکه قرار دهید، سپس حلال خود را مستقیما روی لکه بریزید. با آب سرد بشویید.

گام سوم: پیش درمان

از یک مسواک نرم استفاده کنید و با مواد شوینده لباس را به آرامی به هم بمالید تا مواد شوینده روی الیاف لباس پخش شود و به مدت 5/10 دقیقه مواد را روی لباس نگه دارید.

گام چهارم: شست وشو

بدون شست وشوی مواد شوینده، لباس را همراه با هر وسیله دیگری در ماشین لباسشویی قرار دهید. باقی ماندن مواد شوینده روی لکه به شست و شوی شما قدرت تمیز کنندگی بیشتری میدهد، زیرا جوهر از لباس خارج میشود.

انواع روش های پاک کردن جوهر از لباس
انواع روش های پاک کردن جوهر از لباس

پاک کردن لکه جوهر خودکار قدیمی از روی لباس چگونه باید باشد؟

مانند هر لباس لکه دار، باید سعی کنید تا زمانی که پیراهنتان خیس است، لکه جوهر را از روی آن پاک کنید. شما همچنین باید همیشه قبل از شروع هر گونه درمان لکه با برچسب مراقبت از پیراهن مشورت کنید. حلال هایی مانند الکل ، اسپری مو یا حتی ضدعفونی کننده دست اغلب خوب کار می کنند، اما مطمئن شوید که با یک سواب پنبه ای روی یک تکه نامشخص از لباس تست کنید تا از ماندگاری رنگ آن اطمینان حاصل کنید و به پارچه آسیب نرسد. مقداری مایع رها کننده لکه را مستقیما روی لکه بمالید، با استفاده از یک مسواک نرم برای پخش مواد شوینده روی الیاف. بگذارید 5 دقیقه قبل از شستن در حالت عادی بماند.

پاک کردن لکه جوهر خودکار قدیمی از روی لباس به چه چیزی بستگی دارد؟

ممکن است متوجه شوید که از بین برن لکه های خودکار بال پوینت که روی بلوزتان گرفته اید، میتواند دشوارتر از لکه روی شلوار شما باشد که توسط یک خودکار نشتی ایجاد شده است. یکی از چالش های اصلی حذف لکه از این واقعیت ناشی میشود که همه انواع جوهر و پارچه ها یکسان نیستند، بنابراین برخی از لکه های جوهر راحت تر از بقیه پاک میشوند.

1)جوهر توپی: ضخیم و چرب، این لکه ها ترکیبی از رنگ و گریس است.

2)جوهر مبتنی بر آب: شاید راحت ترین پاک کننده، لکه های قلم آبنما و خودکارهای ژله ای نازک تر و غیر چرب تر هستند.

3)جوهر دائمی: اینها سخت ترین لکه های جوهر برای پاک کردن هستند و شما اغلب به یک جوهر پاک کننده دائمی برای مقابلع نیاز دارید. قدیمی از روی لباس

با هر نوع لکه جوهری که با آن روبه هستید، شانس بیشتری برای پاک کردن جوهر از روی لباس با دنبال کردن ان مراحل مهم خواهید داشت:

اگر جوهر هنوز مرطوب است، سریع عمل کنید و از انتقال جوهر به موارد دیگر خودداری کنید.

لکه های جوهر تازه قبل از خشک شدن و قرار گرفتن روی پارچه راحت تر از بین می روند.

هنگامی که لکه های اضافی را به آرامی پاک می کنید، مراقب باشید که آن را به الیاف نمالید.

از الکل مالشی، اسپری مو یا ضدعفونی کننده دست استفاده کنید تا لکه را رقیق کرده و در طول شستشو راحت تر از بین برود.

این حلال ها به رفع بشتر انواع لکه های جوهر کمک می کنند، اما به یاد داشته باشید که ابتدا لباس لکه دار ا از نظر ثبات رنگ تست کنید، زیرا می توانند به رنگ های پارچه نیز حماه کنند و باعث آسیب بیشتر شوند.

روشهای پاک کردن لکه جوهر خودکار قدیمی از روی لباس:

پاک کردن  لکه جوهر خودکار قدیمی از روی لباس
پاک کردن لکه جوهر خودکار قدیمی از روی لباس

الکل:

مالش الکل یک حلال خانگی و یک ماده پاک کننده قوی است که به طور موثر ذرات جوهر را تجزیه می کند و پاک کردن لکه را از روی پارچه اسان تر می کند.

صابون مایع ظرفشویی:

جفت کردن صابون ظرف با الکل قدرت پاک کردن لکه را افزایش می دهد. صابون روی روغن درون جوهر کار میکند و باعث شل شدن بیشتر آن از پارچه می شود.

مایع لباسشویی:

این یکی از اساسی ترین و در عین حال موثرترین ترفند ها است که برای پاک کردن لکه جوهر خودکار قدیمی از روی لباس کار میکنند. تنها چیزی که نیاز دارید مواد شوینده معمولی و مقداری آب گرم است.

ضدعفونی کننده دست:

مانند اسپری مو، بیشتر ضدعفونی کننده های دست حاوی مقدار زیادی الکل هستند، بنابراین حتی اگر در محل کار یا بیرون از منزل هستید و چیزی در دست ندارید که به شما کمک کند از شر لکه خلاص شوید، یک ضدعفونی کننده دست میتواند به شما کمک کند جوهر و لکه های روغنی را از روی لباس پاک کنید. برای انجام این ترفند، تنها کاری که باید انجام دهید این است که مقداری ضدعفونی کننده دست را روی لکه بمالید و بگذارید لکهحل شود و سپس با دستمال ی پارچه پاک کنید. می توانید این کار را چندین بار تکرار کنید تا بیشتر لکه از بین برود. وقتی به خانه رسیدید، لباس را داخل ماشین لباسشویی بیندازید. در صورت پاک نشدن لکه ها این روند باید تکرار شود.

نمک:

اگر لکه جوهر خودکار روی لباس تان جدید بود، مقداری نمک روی آن بپاشید و با یک دستمال کاغذی یا دستمال آن را بمالید و سپس آن را پاک کنید. نمک لکه مرطوب را جذب می کند و حتی اگر کل لکه را پاک نکنید، پس از انجام این ترفند پاک کردن آن بسیار آسان تر خواهد بود. این ترفند برای سایر لکه های ماندگار مانند شراب قرمز نیز بسیار خوب عمل میکند.

سرکه/ آبلیمو:

مخلوطی از مایع لباسشویی و آب لیمو درست کنید ان را روی لکه بمالید و بگذارید مدتی همانجا بماند. بعد از چند ساعت میتوانید پارچه را با آب سرد بشویید. اگر از سرکه استفاده می کنید، دو قسمت از آن را بردارید و با سه قسمت نشاسته ذرت مخلوط کنید تا خمیری به دست آید. پس از آماده شدن خمیر، آن را روی لکه بمالید و بگذارید خشک شود و بعد بشویید.

پاک کردن خودکار و لکه جوهر از تیشرت و شلوار مورد علاقه تان
پاک کردن خودکار و لکه جوهر از تیشرت و شلوار مورد علاقه تان

چند نکته برای پاک کردن لکه جوهر خودکار قدیمی از لباس:

1)اجازه ندهید لکه برای مدت طولانی بماند، در غیر این صورت ممکن است برای همیشه اثری از خود باقی بگذارد.

2) هنگام از بین بردن لکه، باید یک پارچه نخی کهنه را پشت لباس نگه دارید تا از ریزش آن به قسمت دیگری جلوگیری شود.

3) پارچه های ظریف مانند ابریشم یا پارچه ابریشمی را آزمایش نکنید. بهتر است آنها را خشکشویی کنید.

4) اگر از ماده شیمیایی مضر استفاده می کنید، بهتر است احتیاط کنید و از دستکش و عینک برای محافظت استفده کنید.

5) به قسمت جلوی پارچه هیچ ماده شیمیایی نزنید. این بزرگترین اشتباه تمیز کردن است. برای جلوگیری از محو شدن پارچه باید آن را در پشت بمالید.

یک پیشنهاد ویژه:

بیشتر لکه های جوهر خودکار قدیمی را می توان با روشهای ذکر شده در بالا پاک کرد، اما پارچه های خاصی مانند جیر، ابریشم و پشم میتواند پیچیده تر باشند. پاک کردن لکه جوهر خودکار قدیمی از روی لباس به ظاهر ساده است ولی به علم زیادی نیاز دارد که علاوه بر حذف لکه، آسیبی به پارچه و لباس نرساند. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت تحریر گستر مراجعه فرمایید و یا با شماره TEL:021-86096738 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *