لوازم التحریر

آموزش 0 تا 100 نحوه کار با دستگاه فنر زنی برقی

نحوه کار با دستگاه فنر زنی برقی- تحریر گستر

برای کسانی که با دستگاه‌های فنر زن برقی سر و کار دارند، مهم است که نحوه کار با دستگاه فنر زنی برقی را به طور کامل بلد باشند. اگر صحاف بر صحافی مسلط نباشد و نتواند به طرز صحیح از این دستگاه‌ها استفاده کند، ممکن است باعث پارگی و آسیب دیدن اسناد و مدارک و همچنین خرابی دستگاه فنر زن شود. بروز چنین مشکلاتی در هنگام صحافی، هزینه‌های جبران ناپذیری را به صاحبان مشاغل یا حتی افراد در خانه تحمیل می‌کند.

بنابراین، آموزش نحوه کار با دستگاه سیمی کن کتاب، از واجب‌ترین آموزشات برای دانشجویان، دانش آموزان، کارمندان، کارکنان کافی نت و هر کسی است که با انواع فنر زن کار می‌کنند. در این مقاله آموزش کار با دستگاه صحافی را برای شما آورده‌ایم تا یک راهنمای کامل برای کاربران دستگاه‌های صحافی باشد.

نکاتی که پیش از شروع فنر زنی باید بدانید

دستگاه فنر زن، از جمله لوازم تحریر اداری است که برای سیمی کردن دفترها، اسناد، مدارک، گزارشات، پروپوزال‌ها، بروشورها، کتاب‌ها و… به کار می‌رود. بنابراین افراد زیادی روزانه با این دستگاه سر و کار خواهند داشت. به همین دلیل است که یادگیری نحوه کار با دستگاه فنر زنی برقی بسیار مهم است. قبل از شروع کار، اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید استفاده از دستگاه و فنر مناسب است.

برای فنر، مطمئن شوید که قطر فنر را متناسب با ضخامت اوراق و تعداد صفحات انتخاب می‌کنید. به طور کلی، برای اوراق با ضخامت کم، از فنرهای نازک‌تر و برای اوراق با ضخامت زیاد، از فنرهای ضخیم‌تر استفاده کنید. همچنین فنر باید به اندازه کافی بلند باشد تا تمام اوراق را در بر بگیرد. طول مورد نیاز را با توجه به اندازه‌ی اوراق و جلد آن محاسبه کنید.

نکته‌ی بعدی، خرید انواع ماشین‌های اداری مناسب است. فنر زن خود را از برندها و فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید تا از کیفیت، خدمات پس از فرئش و قیمت مناسب آن اطمینان داشته باشید. در این خصوص، انتخاب بسیاری از افراد ماشین‌های اداری برند سوپربایند هستند که کیفیت آن‌ها در بازار جهانی ثابت شده است.

مراحل صحافی با دستگاه فنر زن

پس از خرید فنر زن باکیفیت و فنر مناسب، می‌توانید کار خود را شروع کنید. به این منظور، در ادامه به آموزش جامع و گام به گام نحوه کار با دستگاه فنر زن برقی می‌پردازیم تا به شما در استفاده صحیح و بهینه از این دستگاه کمک کنیم.

  • دستگاه را روی سطح صاف و محکمی قرار دهید که از لرزش یا ناپایداری دستگاه حین کار جلوگیری شود.
  • دفترچه راهنمای دستگاه را مطالعه کنید. با تنظیمات و عملکردهای مختلف دستگاه آشنا شوید و در صورت نیاز از فروشنده یا تیم پشتیبانی محصول خود کمک بگیرید.
آموزش کار با دستگاه صحافی به صورت گام به گام- تحریر گستر
آموزش کار با دستگاه صحافی به صورت گام به گام- تحریر گستر
  • ضخامت اوراق را تنظیم کنید. اکثر دستگاه‌های فنر زنی دارای دکمه یا اهرمی برای تنظیم ضخامت اوراق هستند. ضخامت اوراق خود را به دقت اندازه بگیرید و آن را در دستگاه تنظیم کنید.

قسمت پانچ کردن کاغذها

  • اگر اوراق شما قبلاً پانچ نشده‌اند، از پانچ دستگاه برای ایجاد سوراخ در آنها استفاده کنید. محل سوراخ‌ها را مطابق با نوع فنر زنی که می‌خواهید انجام دهید، تنظیم کنید.
  • برگه‌ها را پانچ کنید. برخی از دستگاه‌ها به شما این امکان را می‌دهند تا محل اندازه و فاصله‌ی سوراخ‌های پانچ را خودتان تعیین کنید. در این صورت برای پانچ کردن دقیق اوراق می‌توانید از خط‌ کش و مداد برای علامت‌ گذاری محل سوراخ‌ها استفاده کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا سوراخ‌ها را در یک راستا و با فاصله‌های مساوی ایجاد کنید. این کار برای دستگاه‌هایی که محل پانچ ثابت دارند نیاز نیست.
  • پانچ کردن هم به صورت دستی و هم به صورت اتوماتیک انجام می‌شود. برخی از دستگاه‌های فنر زنی تمام اتوماتیک هستتند و به صورت برقی اوراق را پانچ می‌کنند، اما در برخی دیگر از مدل‌ها پانچ به صورت دستی انجام می‌شود. نحوه کار با دستگاه فنر زنی برقی تمام اتوماتیک به مراتب آسان‌تر از نیمه اتوماتیک است.
  • اوراق را به ترتیب دلخواه خود در دستگاه قرار دهید. مطمئن شوید که لبه‌های اوراق به طور مرتب و منظم در لبه‌های راهنمای دستگاه قرار گرفته‌اند. از صاف و یکدست بودن اوراق در دستگاه اطمینان حاصل کنید. هرگونه چین و شکن در اوراق می‌تواند باعث ایجاد مشکل در فنر زنی شود.
  • تعداد اوراق را بررسی کنید. دستگاه‌های فنر زنی ظرفیت محدودی برای تعداد اوراق دارند. از قرار دادن تعداد اوراق بیش از حد ظرفیت دستگاه خودداری کنید.
  • دکمه یا اهرم فنر زنی را فشار دهید تا فنر از داخل سوراخ‌های اوراق عبور کند. سرعت و فشار فنر زنی را با توجه به ضخامت اوراق و نوع فنر تنظیم کنید.
  • در این مرحله از نحوه کار با دستگاه فنر زنی برقی باید فنر را به طور کامل از داخل سوراخ‌ها عبور دهید تا تمام اوراق صحافی شوند. از شل بودن یا سفت بودن بیش از حد فنر خودداری کنید.
  • کیفیت فنر زنی را بررسی کنید. از محکم بودن فنر در داخل سوراخ‌ها و عدم بیرون‌ زدگی آن از لبه‌های اوراق اطمینان حاصل کنید.
  • در صورت نیاز، فنر را کمی جابجا کنید تا به طور کامل در جای خود قرار گیرد. از اعمال فشار بیش از حد به فنر خودداری کنید.
  • اوراق صحافی شده را از دستگاه خارج کنید و آنها را مرتب و منظم نگه دارید. از خم شدن یا تا شدن اوراق بعد از فنر زنی جلوگیری کنید.

سوپربایند، برند جهانی فنر زن برقی

برند سوپربایند، یک برند شناخته شده در زمینه تولید انواع فنر زن در مدل‌ها و قابلیت‌های متنوع است. این برند در اصل ساخت تایوان است اما با توجه به محدودیت‌های واردات این لوازم به ایران، فروشگاه اینترنتی لوازم تحریر تحریر گستر دست به تولید این ماشین‌های اداری در ایران زده است. مجموعه تحریر گستر با تولید ماشین‌هایی با کیفیت برند تایوانی اما قیمت بسیار پایین‌تر، خیلی زود میان افراد و فروشگاه‌های ایرانی جای خود را باز کرد.

در حال حاضر، تحریر گستر تامین کننده ماشین‌های اداری سوپربایند در فروشگاه‌های سراسر کشور است و هر روزه به تنوع محصولات خود می‌افزاید. خرید عمده لوازم تحریر و انواع ماشین‌های اداری خود را از فروشگاه اینترنتی تحریر گستر داشته باشید.

یک پیشنهاد جذاب

حالا که نحوه کار با دستگاه فنر زنی برقی را آموختید، لازم است طریقه خرید آن را به درستی بلد باشید. شما می‌توانید به جای خرید فنر زن‌های برقی از فروشگاه‌ها، این محصول را از کارخانه آن تهیه کنید تا مجبور نباشید به واسطه‌ها هزینه‌ی مازاد پرداخت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید فنر زن‌های برقی سوپربایند از کارخانه، با شماره تلفن 02188325184 تماس حاصل کنید. شما می‌توانید این محصولات را به صورت خرده و عمده خریداری کرده و درب منزل دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *