لوازم التحریر

همه چیز درباره لوازم تحریر ضروری

لوازم تحریر ضروری- تحریرگستر

خرید لوازم تحریر ضروری برای دانش آموزان و دانشجویان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. قبل از شروع سال تحصیلی خرید و تهیه‌ی لوازم التحریر با شور و اشتیاق خاصی توسط والدین و دانش آموزان انجام می‌شود. خرید لوازم باکیفیت و زیبا در ابتدای سال تحصیلی سبب افزایش اشتیاق در دانش آموزان برای کسب علم و دانش می‌شود. در این مطلب قصد داریم لوازم نوشت افزار ضروری و مورد نیاز برای هر مقطع تحصیلی را معرفی نماییم. با ما در این مطلب همراه باشید.

لوازم تحریر ضروری برای مقطع ابتدایی

  • دفتر:

دفتر یکی از اصلی‌ترین نوشت افزارها برای دانش آموزان ابتدایی می‌باشد. در این مقطع شما احتیاج به چند دفتر مشق و یک دفتر نقاشی دارید. توصیه می‌شود یک تا دو عدد دفتر مشق 60 و 100 برگ تهیه نمایید.

  • مداد سیاه و خودکار:

در اغلب مواقع استفاده از خودکار در کلاس های اول و دوم ممنوع می‌باشد اما بعد از کلاس سوم خودکار نیز جزو لوازم تحریر ضروری می‌گردد. مداد سیاه نرم ، خودکار آبی و قرمز از موارد ضروری هستند. مداد قرمز در کلاس اول کاربرد دارد ولی در سال های بعدی مورد نیاز نمی‌باشد. مداد رنگی و انواع خودکارهای رنگی نیز از جمله لوازم مورد علاقه‌ی دانش آموزان است.

  • پاک کن و تراش:

برای پاک کردن اشتباهات حتما باید از یک پاک کن باکیفیت استفاده کنید. تراش نیز برای تیز کردن نوک مدادها ضروری است.

  • جامدادی:

یکی از اصلی‌ترین وسایل مورد نیاز برای هر دانش آموز جا مدادی است. انواع جامدادی‌های فلزی، پارچه ای و پلاستیکی وجود دارند. شما باید برحسب نیاز یک نوع از این جامدادی‌ها را برای خودتان انتخاب کنید. جامدادی پارچه ای معمولا کاربرد بیشتری نسبت به سایر جامدادی‌ها دارد.

  • لاک غلط گیر و خط کش

در صورتی که از خودکار برای نوشتن استفاده کنید حتما نیازمند یک لاک غلط گیر خواهید بود. خط کش، گونیا و نقاله نیز از لوازم مورد نیاز برای کلاس‌های چهارم به بالا می‌باشد.

لوازم مورد نیاز برای دبیرستان

  • دفتر کلاسوری و چرک نویس:

دفتر یکی از لوازم تحریر ضروری در تمام مقاطع تحصیلی است. در دوران دبیرستان دفترهای 200 برگ و یا کلاسوری کاربرد بیشتری دارند. استفاده از چرک نویس و کاغذهایی که مخصوص نت برداری هستند نیز به شدت توصیه می‌شود.

  • انواع مداد و خودکار:

انواع مداد و خودکارها نیز نقش مهمی در روند درس خواندن افراد دارند. در این مقطع استفاده از خودکار بیشتر از مداد به چشم می‌خورد. انواع خودکارهای رنگی و باکیفیت می‌تواند نوشته‌های شما را زیبا و جذاب کند. پاک کن و مداد تراش نیز حتما باید داخل جامدادی شما قرار داشته باشد.

  • هایلایتر و غلط گیر:

هایلایتر یا ماژیک‌های سبز و زرد یکی از ابزارهای مهم در درس خواندن می‌باشند. شما باید موارد مهم در کتاب‌های خود را توسط یک هایلایتر مشخص نمایید. برای رفع اشتباهاتی که با خودکار انجام شده نیز به یک غلط گیر نیاز دارید.

  • جامدادی و ماشین حساب:

برای گذاشتن تمام لوازم التحریر حتما باید یک جامدادی مناسب داشته باشید. توصیه می‌شود در این مقطع حتما از جامدادی‌های پارچه ای بزرگ بهره بگیرید. ماشین حساب نیز برای انجام انواع محاسبات ضروری می‌باشد.

  • پوشه و وسایل رسم:

داشتن یک پوشه برای مرتب کردن برگه‌های امتحانی و یا جزوه‌ها بسیار ضروری است. خط کش، گونیا، نقاله، شابلون و سایر وسایل و ابزارهای رسم نیز حتما باید تهیه شوند.

چه لوازمی برای دانشگاه مورد نیاز است؟

لوازم تحریر ضروری برای دانشگاه لوازمی هستند که در دوران دبیرستان نیز به آن‌ها نیاز داریم. البته چند تفاوت وجود دارد که در اینجا به آن‌ها می پردازیم.

به دانشجویان عزیز توصیه می‌شود به جای تهیه چند دفتر مختلف از یک دفتر کلاسوری بهره بگیرند. با استفاده از این دفتر کلاسوری می‌توانند جزوه‌های خود را درون یک کلاسور جمع آوری نمایند. برخی از اساتید در طول کلاس تنها به کتاب اکتفا می‌نمایند و در این شرایط شما نیازی به یک دفتر چند برگ نخواهید داشت.

یکی از ابزارهای لازم برای تحصیل در دوران دانشگاه لپ تاب و یا نوت بوک می‌باشد. انجام پروژه‌های تحقیقاتی و نوشتن مقالات وابسته به این ابزارها هستند.

فلش مموری نیز از دیگر ابزار و لوازم‌های لازم در طول دوران دانشجویی است. انتقال فایل و اطلاعات لازم برای درس با فلش مموری‌ها صورت می گیرد و در این شرایط شما نیازی به نوشتن جزوه نخواهید داشت.

لوازم مورد نیاز برای محل کار

اغلب در محل کار نیز نیازمند یک یا چند لوازم تحریر ضروری هستید. البته این لوازم نسبت به نوع شغل و موقعیت کاری متفاوت است. این لوازم عبارتند از:

  • انواع خودکار و هایلایتر:

معمولا در هر دفتر کاری باید چند خودکار و هایلایتر وجود داشته باشد. احتمالا شما هر از گاهی نیاز به یادداشت برداری و یا نوشتن خواهید داشت.

  • پوشه:

کاربرد پوشه در محل کار بسیار زیاد است. قرار دادن پرونده های مختلف و مرتب نمودن برگه‌ها به وسیله ی پوشه انجام می‌گیرد. با استفاده از این ابزار شما نظم خاصی را به میز کار خود خواهید بخشید.

  • دستگاه منگنه و میخکوب:

منگنه کردن و وصل نمودن چند برگه از جمله مواردی است که در اکثر محیط‌های کاری کاربرد دارد.

  • کاغذ:

وجود کاغذ A4 در دفتر کار از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. برای پرینت کردن دستورالعمل‌ها و درج مشخصات در هر پرونده شما نیازمند کاغذ هستید. پس می‌توان کاغذ را یک نوشت افزار بسیار ضروری در محل کار به حساب آورد.

سخن پایانی

خرید لوازم تحریر ضروری موضوعی بسیار مهم برای والدین و دانش آموزان قبل از شروع سال تحصیلی است. نوشتن یک چک لیست و داشتن اطلاعات کافی درباره ی لوازم می‌تواند سبب راحت‌تر شدن فرایند خرید نوشت افزار شود. توجه کردن به سلیقه دانش آموز و موقعیت سنجی برای کسب اطلاعات کافی درباره ی وسایل مورد نیاز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. قطعا لوازم مورد نیاز برای محل کار با نوشت افزار مورد نیاز برای یک دانش آموز مقطع ابتدایی متفاوت است.

بهتر است قبل از خرید حتما از برند و کیفیت محصولات اطمینان پیدا کنیم. فروشگاه تحریر گستر یکی از بهترین مجموعه‌های آنلاین برای خرید لوازم التحریر است. شما می‌توانید بهترین و باکیفیت ترین محصولات را از این فروشگاه تهیه نمایید. خرید آنلاین سبب صرفه جویی قابل توجهی در وقت و هزینه‌ی شما خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *